Inviger min Saftmaja! :D


Päron och under dem ligger äpplena! :)


Oj vad jag har längtat efter det här ögonblicket.

Jag inviger min Saftmaja!!! :)

Den köpte jag på Röda Korset för 80:-


I den ligger äpplen från stugan och päron från en av
makens kunder. Hon sa att trädet var typ 200 år gammalt. :)

Ska bli så spännande att se hur det smakar när det blir klart.

En ljuvlig doft av äpplen och päron sprider sig i köket! :)



I kväll har vi ätit ugnsbakad laxfilé.

Maken och sönerna har ätit kokt potatis till och jag gjorde blomkålsmos. :)

Till det hade vi smält smör och en kall sås gjord på yougurth och grädde med kryddor. :)



Har även gjort en blomkålsgratäng med fetaost. :)


Ha det bäst!

Tjing!



Saftmajan



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0