Ingen bra dag idag! :(

Kom till jobbet idag lite innan 8 som vanligt.
På måndagar har jag inga lektioner innan kl 10 så det är jag som
ringer hem och kollar om elever försovit sig o.s.v. om de inte dyker upp.

Men idag var en av mina kollegor hemma och vabbade.
Typ 10 minuter innna lektionen skulle börja blev jag tillfrågad (beordrad)
att ta hand om en SO lektion i årskurs 6.
Hej och hå!

Lektionen var stökig och eleverna fick inte mycket gjort!
Barnpassning på usel nivår. :(

Sen hade jag en bra lektion med årskurs 5. Gick tillbaka till
personalrummet för att ha min planeringstid mellan 11-12 där
även min lunch igår.
Då kommer min kollega och säger - Vi ska fotas nu med klassen.
Jag är mentor i en 7:a på skolan.

Hade givetvis inte hunnit äta då jag försöker göra det så sent
som möjligt innan jag börjar undervisa igen kl 12.10

Efter mycket om och men kunde jag gå iväg kl 12.10 och gå
direkt och ha lektion med samma elever i årskurs 6 fast nu dock bara halvklass.

Efter en stökig lektion på 60 min sitter jag nu här och äter min lunch ca 2 timmar
senare än vad jag hade räknat med från början. :(

Är helt slut i huvudet!!!

Har om 30 min lektion med en relativt stökig 8:a.
Jippi!

Sen är det konfernes om Lgr 11 hela eftermiddagen fram till kl 16.15.


Jag kommer att somna gott i kväll!


Hoppas att du har haft en bättre dag än mig?


Ha det bäst!

Tjing!



Kommentarer
Postat av: krillan

det är så roligt att vara lärare ibland puss

2011-09-26 @ 19:59:05
URL: http://krillanitis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0