Första advent! :)

Idag har vi tänt det första ljuset i adventsljusstaken
och ätit brunch tillsammans hela familjen! :)
Idag blev det Engelsk frukost men en lite
nyttigare variant! :)

Istället för vanliga bacon hade maken hitta kotlettbacon! :)
Sen hade vi lättwienerkorv till oxå.
Givetvis blev det även stekt ägg, vita bönor i tomatsås och stekt tomat! :)
MUMS!!!!! :)
Till denna kulinariska upplevelse dracks det the och juice! :)

Jag gick upp vid 8.30 ungefär och lät maken ta sovmorgon idag!
Han ramlade inte ner förrän vid 11 snåret.
Så det blev verkligen brunch idag! :)

Har tänkt baka lussebullar idag och även kanske hinna med lite julskyltning! :)

Igår åkte jag, maken och barnen och handlade.
Vi gick in på Intersport för att kolla efter strumpor
till storebror som han skulle ha när han spelar hockey.

När jag gick runt där och kollade såg jag att de hade spikmattor vid kassorna.
Ett par stod och disskuterade huruvida de skulle köpa en matta.
Det var ett tvåpack och man fick betala lika mycket om man köpte en.
Då säger de - Man skulle hitta någon här i butiken som vill köpa den ena!
Då svarade jag som stod precis bakom - Jag köper gärna den ena!
Så jag fick en spikmatta i strl L för 232 kr!!!!! :D
Så nu har jag köpt en Julklapp till mig själv! :)
Är såååå nöjd!
Har inte provat den än men funderar på att göra det idag! :)

Vad gör du idag denna första advent?

Ha det bäst!

Tjing!


Framsida och baksida på spikmattan!
Det blev en i färgen purpur! :)

Kommentarer
Postat av: Maria T

Tack vännen! Du är bäst!!!!! Och vad roligt att du gjorde en sådant fynd inför julen. Julklappar till en själv passar alltid! Ha en fortsatt bra första advent.

2009-11-29 @ 14:32:33
URL: http://blogg.tauson.net
Postat av: Pia

Vad smart! Hejja hejja Annika!!

2009-11-30 @ 16:34:16
URL: http://gummanpiasblogg.blogspot.com/
Postat av: Helena

de va ju nästan som att de va tänkt att du skulle ha en spikmatta!

2009-11-30 @ 20:05:56
URL: http://tjolebompan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0