Dewomanising och plugg!

Jag och K har uppfunnit ett ord (om det inte redan finns?) Dewomanising. Det innebär att man jobbar på att göra sig mer "kvinnlig" eller snarare att man bryr sig om hur man klär sig m.m.

Igår var maken och jag på stan. :) Jag hade fått pengar av min pappa när jag fyllde år. Lyckades köpa mig ett par byxor, en mascara, tre ögonskuggor, base coat och top coat (nagelack som man målar före och efter det vanliga lacket).


Mitt mörklila nagelack         Min mascara

Så igår målade jag mina naglar som idag är jättesnygga. :)

Gick upp tidigt i morse och åt min fiber havregrynsgröt med lingonsylt och mjölk. Vid 8.30 ungefär promenerade jag till Iksu för att träna. Jag körde 45 min spinning. Sen gick jag och duschade och solade en stund. :) Tog en promenad ner till Univ. och hämtade min cykel som nu är inlåst i barnvagnsförrådet. Fick ju min förra cykel stulen under "yran" för två år sedan.


Historik

Universitetsstaden växer så det knakar. Många njuter av kultur- och nöjesutbud. Ett stort antal beundrar den vackra staden och närheten till naturen. Gemensamt för alla är tideräkningen - före och efter brännbollshelgen.

1974 var året då brännbollsyran startade som ett friluftsarrangemang. Föga anade upphovsmännen vad som komma skulle när det premiärspelades med 44 lag på en handfull banor runt universitetsbiblioteket.

1986 deltog runt 500 lag. Fyra år senare infördes tre speldagar med över 1 000 lag, vilket höll i sig under större delen av 90-talet. 1997 fick Brännbollscupen VM-status och "BK Rel" blev de första världsmästarna.


Brännbollsyran är säkert jättekul men den medför tyvärr en massa fulla människor som har en förmåga att stjäla cyklar och vandalisera en hel del. :(  Men i år kan de iallafall inte ta min cykel för den är inlåst. :)

Min stegräknare visar redan 7248 steg men då är spinningen inräknad. Kommer inte ha så mycket tid att röra mig idag då jag måste plugga.

Jag hoppas att ni har en bra dag i det fina vädret!

Vi tänker grilla i kväll som resten av Sverige förmodligen oxå kommer att göra.

Ha det bäst!

Nu ska jag gå och sätta mig och plugga någon timme!

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0