En angenäm doft sprider sig i hela lägenheten! :)


Helstekt kyckling i lergryta! :)

I ugnen står min lergryta med en honungsglacerad hel kyckling fylld med äppelklyftor, vitlök och lök.
I grytan finns även färska champinjoner och morötter. Till detta har jag tänkt servera kokt potatis och sås gjord på skyn från kycklingen. MUMS! :)



Hallon och vitchokladmuffins!

Igår var maken och jag en sväng ner på stan och fikade. :) Det var verkligen alldeles för länge sedan. Han drack varm choklad med marshmallows och jag drack the. Vi delade på en hallon och vitchokladmuffins. MUMS!! Den var nybakad så den var fortfarande lite ljummen. :)

Idag har jag varit på en föreläsning om musik och politik. Föreläsaren har skrivit en bok som heter "Musik och politik hör ihop". Han heter Alf Arvidsson.



Det var ganska intressant men föreläsningen var lite väl lång. Vi började vid 9.15 och med en liten fikapaus på 15 min så slutade vi inte förrän 12.15.

Nu är det snart dax att avnjuta kycklingen.  :D

Hoppas att du har haft en bra dag!?

Ha det bäst!

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Pia

Heeej vinkar

Har saknat dig här på bloggen!!



Vilken mumsig kyckling! OCH muffin! :-)



Vi åt korvstroganoff och spagetti,grönsaker till.



Ses kanske på Facebook senare...kram på dig du fina Annika!

2009-03-24 @ 18:55:45
URL: http://gummanpiasblogg.blogspot.com/
Postat av: Pia

Åh tack snälla snälla du för din fina kommentar på min blogg!

Kram

2009-03-24 @ 21:50:36
URL: http://gummanpiasblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0