Jaha ja, då var man på plats! :D

Sitter i mitt nya kök och surfar! :) Grabbarna sover gott i sina "sängar" på ovanvångingen. Maken ligger i soffan i vardagsrummet och kollar på en film. Elden i gjutjärnskaminen håller på att falna. :)

Idag har vi "flyttat in" i vårt hus. :) Det riktiga flyttlasset går imorgon men vi sover i huset i natt och har varit här sedan ungefär kl 17. :)

Min lillasyster kom hit på middag i kväll. :) Det blev ugnsgrillad (tänkte grilla ute men det blåste för mycket :( ) ört och vitlöksmarinerad fläskytterfilé med pommes och bernaisésås. MUMS!! Jag drack faktiskt en 3,5 Kilkenny till! :)

Vi är på plats men oj, oj, oj vad mycket här finns att göra. :S

Nu ska jag snart ta och gå och lägga mig men först ska jag bara surfa runt lite här i cyberspace och kolla läget!

Upptäckte när vi gick lite nogrannare "husesyn" idag i trädgården att det finns ett äppelträd, en krusbärsbuske, två plommonträd och inte en vinbärsbuske utan faktiskt minst två. :) Har även från ganska säker källa fått höra att det har funnits kräftor i vår damm. :)

I morgon tror jag att jag ska ta och skörda en del av bären i trädgården. :) Innan de blir för övermogna.

Ha det bäst!

Lev väl!!!

Tjing!


Kanske får ta och låna en "kräftbur" och kolla om jag får "napp". ;)

Kommentarer
Postat av: Pia

Härligt grattis till nya huset!!

Hoppas ni ska trivas!



Kram kram

2009-07-31 @ 19:20:57
URL: http://gummanpiasblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0