Varför????

Hur är det man säger? En olycka kommer sällan ensam. Och i mitt liv stämmer det verkligen just nu. :(

Skickade ett sms till min barndomsvän i morse. Frågade henne hur allt var och hur hon mådde? Svaret jag fick var minst sagt sorgligt. Hon berättade att hennes lillebror som var 27 år hade dött. Jag bestämde mig direkt för att ringa upp henne och prata med henne. Få henne att veta att jag tänker på henne och hennes familj. Det är många omständigheter som gör att det är extra tragsikt att just hennes bror drabbades. Mina tankar finns hos dig min vän!

Som de som känner mig vet så är jag inte så duktig på att hålla ordning på papper och annat. Dessutom är jag dålig på att hålla koll över huvudtaget. Vilket har resulterat i att jag bara har 14 veckor kvar då jag är beviljad studiemedel från CSN. Och jag har två terminer kvar att läsa på lärarutbildningen. Få i hop den matematiken om du kan?

Var nere på CSN:s kontor i stan idag och pratade med en jätte trevlig tjej där men hon hade tyvärr inga glada nyheter. Så nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra för att kunna finansiera mina fortsatta studier. Jag har räknat ut att veckorna räcker till den 26/4. Och terminen varar iallafall i fyra veckor till minst.

Var och pratade med studievägledaren på skolan och han sa att det ev. finns möjlighet att söka stipendier. Så nu är det bara att sätta igång och kolla upp vilka möjligheter jag har att finansiera mina studier fram över. Jag kommer att säga till på mitt jobb att jag vill jobba mer. Funderar på att jobba helger då jag är "ledig" från skolan och det är mer betalt. :)

När jag vaknade i morse ställde jag mig på vågen av ren nyfikenhet för att se om jag verkligen inte gått ner mer än 0,1 kg på en vecka. Döm om min förvåning när vågen visade 83.5 kg???? Ställde mig på vågen ytterliggare en gång till och den visade fortfarande samma siffror. :D

Så istället för -0,1 kg på en vecka så har jag gått ner 1,3 kg på 8 dagar. Men det känns som en bagatell med tanke på allt annat som har hänt idag. Varför kan man inte få känna sig lycklig utan det ska komma en massa dåliga saker och förstöra?

Jag ska iallafall ta helg snart och då ska jag försöka njuta av att vara ledig även om jag har lite saker och fixa i helgen. Min lärare kommer på måndag och ska vara med när jag ska undervisa. Så jag måste förbereda någar lektioner innan dess.

Ha det bäst!

Tjing!


Jag önskar alla en bra helg! Ta hand om varandra! *kram*




Kommentarer
Postat av: Pia

Ha en bra helg du med....titta gärna in på min blogg...det var en hemsk dag för mig och familjen i går...

Kram

2009-01-10 @ 09:16:32
URL: http://gummanpiasblogg.blogspot.com/
Postat av: Helena

Jobbigt!! Det måste ju lösa sej på nått vis... Så du fårfullfölja din utbildning... Konstigt att inte csn kunde ha överseende..



Grattis till viktnedgången!



Kram!

2009-01-10 @ 14:43:45
URL: http://tjolebompan.blogg.se/
Postat av: Sofia

Det var tråkigt att höra. Har du kanske läst någon annan utbildning innan lärarstudierna då som tagit studiemedel? Lycka till med allt!

2009-01-10 @ 17:05:53
URL: http://halsowannabe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0