Ny dag nya utmaningar! :P

Idag är sista dagen på den här terminen. När man läser på Unviersitetet slutar höstterminen i mitten på januari. Så idag slutar min sjunde termin på Lärarutbildningen och på måndag börjar min åttonde termin av nio. Jag är snart i mål!!!! :D

Dagen idag bjuder på ett seminarium om en bok som heter Musikliv - Vad männsikor gör med musik och musik med människor. Den är skriven av Lars Lilliestam.

Såhär står det på Adlibris hemsida om vad boken handlar om:
Musiken är ett av de största och viktigaste intressena i människors liv. Med stöd av forskningsrapporter, tidningstexter och skönlitterära skildringar ger Lars Lilliestam i Musikliv en bred kulturanalytisk exposé över musikens roll i våra liv.

  Så här ser boken ut! Bilden är "lånad" från Adlibris hemsida.

Vi hade en uppgift som vi skulle göra på praktiken där vi skulle välja ett kapitel i boken och göra frågor utifrån det och sedan samtala med eleverna utifrån frågorna och sedan sammanställa frågorna och återkoppla dem till boken. Låter det krångligt? :P

Innan seminariet som är kl 13 tänkte jag gå och sätta mig i datasalen på skolan och skriva min praktikrapport. Så att jag kanske för en gångs skull skulle kunna känna mig ledig i helgen. :)

Ser fram emot kursen som börjar på måndag och jag kommer göra allt för att inte bli påverkad av alla negativa tankar som finns i min närhet.

Nu ska jag ta och gå och fixa iordning lite frukost. Fiberhavregrynsgröt tror jag att det blir. :)

Ha en bra dag!

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Helena

Det är rätt! Den är säkert jätteintressant! Och tycker man inte det så kan man ju undra varför man läser till musiklärare över huvudtaget..

2009-01-16 @ 08:54:35
URL: http://tjolebompan.blogg.se/
Postat av: Sofia

Haha, jag hör att det inte bara är vi på lärarutbildningen vid Åbo Akademi som får "flummiga" uppgifter ibland =)

2009-01-16 @ 17:56:39
URL: http://halsowannabe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0