Mitt 2008

Den här listan hittade jag hos Joanna i hennes blogg. Jag "lånade" den av henne.
Det är upp till var och en om man känner att man vill "låna" den av mig eller inte. ;)

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

På sätt och vis, jag provade spinning på allvar i somras och blev helt "frälst" :)

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag har inte avgett något löfte men jag tänker försöka gå ner i vikt så att jag väger under 80 kg.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Min svägerska fick en son, min kusin fick en dotter, en vännina fick en dotter och en annan kompis fick en son. Har säkert glömt någon och då ber jag om ursäkt till dem jag glömt.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej ingen som stod mig nära men min farmors syster dog och min vänninas pappa dog.

5. Vilka länder besökte du?
Räknas Skåne? ;) :P

6. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?
Mer tid med mina nära och kära.

7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
Julafton var en höjdare och sommaren var oxå underbar. Inget särskillt datum dock.

8. Vad var din största framgång 2008?
Att jag kom igång ordentligt med min träning igen. Och gick ner i vikt. Tyvärr blev jag förkyld i slutet på året så nu måste jag till viss del börja om igen. :(

9. Största misstaget?
De gånger jag "litat" på löften från personer jag vet hela tiden gör mig besviken och pga det blivit sårad.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Nope, men jag har varit hos tandläkaren väldigt många timmar för att äntligen få fina "nya" framtänder. :)

11. Bästa köpet?
Vet inte, men jag är mycket nöjd med mina nya spinningskor som jag köpte här om dagen.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
MAT!

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att min pappa kom upp till oss under några dagar mellan jul och nyår. :)

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Nej, jag tror inte det. Däremot känns det som om mitt humör har blivit lite stabilare på senare tid. :)

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Det som jag borde, när det skulle göras så att jag inte fick panik och gjorde sakerna i sista sekunden istället. :S

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Kollat på tv och suttit framför datorn.

18. Hur tillbringar du julen?
Jag firade jul tillsammans med mina söner och min man hemma hos oss.

19. Blev du kär i år?
I februari har jag och min man varit gifta i 6 år och den 12 april har vi varit tillsammans i 9 år. Kärleken är som en bergochdalbana tycker jag och ibland är man mer kär och ibland mindre.

20. Favoritprogram på TV?
Men in Threes, Grey´s Anatomy mfl.

21. Bästa boken du läste i år?
Vad jag minns har jag inte läst någon skönlitteratur utan mest bara kurslitteratur. :( Men jag har en bok som jag lånat på Bibliotektet som jag ser fram emot att läsa. Minns inte vad den heter just nu, återkommer med författare och titel senare. :p

24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
Nej, inte vad jag minns.

25. Något du önskade dig men inte fick?
Önskade mig inget särskillt som jag minns.

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Firade hemma med maken och barnen.

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Att jag sluppit bli besviken på människor som är falska och oärliga och som inte tänker på vad deras handlingar innebär för andra. :(

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2008?
Jag och min vännina har jobbat på att jag ska vara mer kvinnlig. Har nog fått lite inspiration av Joanna oxå. Jag har sminkat mig oftare till vardags och burit mer kvinnliga kläder så som kjol och klänning. Var även hårmodell under hösten vilket gjorde att jag fick en ny frisyr vilket gav mig en annan stil. :)

29. Vad fick dig att må bra?
De personer som jag lärde känna under kursen Skapande Musik under sommaren på Universitetet. :) Att få tillbringa min "semester" med mina nära och kära. :)

30. Vilken kändis var du mest sugen på?
Ingen faktiskt

31. Vem saknade du?
Min mormor och mina vänner i Skåne

32. De bästa nya människorna du träffade?
Lärde känna många nya underbara personer under 2008. Flera av dem kommer jag att hålla kontakten med under resten av mitt liv. Fick oxå tillbaka kontakten med gamla vänner. :) Att läsa sommarkursen Singer/Songwriter var något väldigt bra för mig och mina klasskamrater från den kursen kommer jag alltid att vårda i mitt hjärta. :)

Tack för ett underbart 2008! 2009 kommer säkerligen att bli minst lika bra! Ha ett underbart 2009! *kram*

 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Det var en omfattande årsresumé!

2009-01-03 @ 15:53:45
URL: http://halsowannabe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0