Konstigt vad som kan göra en lycklig. :)

Idag har maken och jag varit och handlat mat på Ica Maxi. När man kommer hem och packar upp maten och fyller på i skålar och burkar känner jag mig "lycklig". Konstig kan tyckas men jag älskar att se min köpmansdisk i köket full med frukt och grönsaker och pasta, ris och havregryn i burkarna. Tycker att det är vackert att titta på och så vet jag hur gott och nyttigt det är. :)

Om man har "bra" mat hemma gör man oxå bra val när man är hungrig eller sugen. Då krävs det inte så mycket planering utan man kan välja och vraka bland alla nyttiga råvaror. :) Det är nog tur att jag har "lagt om" mina och familjens matvanor och bytt ut vissa saker mot "bättre" alternativ. Med tanke på att jag tänker på mat nästan hela tiden och älskar god mat. Jag hade förmodligen vägt lika mycket som jag gjorde innan annars.

Att jag kan äta mer nu när jag tränar gör ju inte saken sämre. Och att jag vet att jag mår så bra när jag kommer igång med träningen ordentligt. :) Sen att det tog mig drygt 30 år att komma på det är en annan sak. :p

Här kommer en bild på min köpmansdisk med nyfyllda burkar med pasta, ris och havregryn. Tog även en närbild på min fruktskål, tomaterna och avokadon. :) Jag använder fullkornspasta, fullkornsris och fiberhavregryn. Något jag inte skulle kunna tänka mig att göra för 5 år sedan men som är en självklarhet nu. Jag tycker faktiskt inte om vit pasta och vitt ris längre. ;)

          
Närbild                                  Köpmansdisken i köket

Önskar bara att jag hade mer tid just nu. Men det har jag inte så jag får försöka få ihop saker och ting ändå. Undrar när jag kommer att komma i säng i kväll?!

Imorgon ska jag tillbaka till praktiken och mina sista 5 dagar där. Kommer att vara där tors, fre och mån-ons i nästa vecka. Sen ska jag tillbaka till Univ. igen.

Det blev ett långt inlägg så om du orkat att läsa så här långt så är du antingen intresserad eller så hade du inget bättre för dig än att läsa det här inlägget. :P

Ha det bäst!

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag blir också glad av att ha det fint hemma, inte bara i köket =)

2009-01-07 @ 18:45:57
URL: http://halsowannabe.blogg.se/
Postat av: Pia

Håller med föregående talare! Samma här alltså!

Kram

2009-01-07 @ 19:02:34
URL: http://gummanpiasblogg.blogspot.com/
Postat av: Helena

De va ju ett fint inlägg! Klart man läser ju! Små lyckobringande saker i vardagen..

2009-01-08 @ 08:43:34
URL: http://tjolebompan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0