Jaha, nu var det gjort. :)

Har haft lektion idag med klass 9. De är uppdelade i halvklass när de har musik så jag hade väl en 10-15 elever i varje grupp.

Hade gjort lite frågor som de skulle svara på och de fick berätta för mig vad de lyssnar på för musik. Jag hade inte hört hälften av namnen på artisterna och grupperna som de sa. Det ska bli intressant att botanisera på Youtube. ;)

Sen skulle de säga vad det tyckte var bra och dålig musik helt ut ifrån vad de själva tyckte. Det blev ganska lika svar i de båda grupperna och med svaren och deras "musiksmak" ska jag nu sätta mig ner och skriva ihop något bra där jag använder boken "Musikliv" av Lars Lillienstam som referens. Hmmm, hur ska det gå? Jag vet då vad jag ska göra i helgen iallafall. Eller jag kanske borde sätta mig ner och skriva så fort som möjligt när jag har allt färskt i minnet? Jag tror att jag vet svaret men det betyder tyvärr inte att jag gör som jag borde. :(

Ett lätt snöfall dalar ner utanför mitt fönster. :)

Det är mysigt med snö och vinter. Bara det inte är allt för kallt.

Ha en bra eftermiddag!

Tjing!


När jag gick hem från jobbet här om dagen njöt jag av den vackra naturen. :)

Kommentarer
Postat av: Pia

Bravo! Modigt gjort,15 åringar är inte alltid så lätta att ha att göra med!



Kram

2009-01-08 @ 15:29:48
URL: http://gummanpiasblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0