Jag känner mig diskriminerad! :(

Idag är det en mässa på Universitetet. När man gick in på mässområdet stod den några där och frågade vilket program jag läste. Jag svarade sanningsenligt att jag läste till lärare. Då svarade personen i fråga "då har jag inget "nyckelband" till dig. Nähä och varför inte det??? Jag var alltså tvugnen att vara "teknolog" för att få ett nyckelband. :( Detsamma hände mig inne på mässan när jag blev tilfrågad av en person som stod i en monter, när jag svarade lärare blev jag plötsligt inte intressant längre. :(

Varför ska jag bli diskriminerad bara för att jag inte tillhör rätt "klientel"???

Jag gick genom mässområdet tidigare på morgonen innan mässan öppnat och tog ett lila nyckelband, omedveten om att jag då inte hade rätt till ett. :p Ett spännande fenomen att man inte får något för att man råkar tillhöra fel grupp på skolan. :(

Kanske en fånig tanke men det kändes inte kul att känns sig som luft. :S

Jag känner mig frustrerad över att inte "höra till".

Men det är nog bara att gilla läget och vara glad över sitt nyckelband. :p

Ha det bäst!

Tjing!


Jag skulle vilja sitta nere vid sjön och filosofera över livet! ;)

Kommentarer
Postat av: Malin

Åh fy, tycker att sådana mässor kan vara lite knepiga faktiskt. Jag tillhör ofta också fel kategori, de vill ha som du säger teknologer. Visst det finns mer för oss ekonomer än för lärare men för teknologer finns det verkligen mest.

2009-01-27 @ 14:07:50
URL: http://malinjoe.blogg.se/
Postat av: Sofia

Fan va taskigt! Du skulle sagt till dem att du från och med nu kommer prata skit om dem och alla deras företag! =) Reklam är reklam.

2009-01-27 @ 15:43:20
URL: http://halsowannabe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0