Jag blir så less...

...på personer som är negativa till det mesta. Jag känner hur energitjuvarna äter upp min possitiva energi som jag har byggt upp de senaste dagarna. :(

Idag var vi tillbaka på Universitetet igen och skulle ha ett "seminarium" om praktik erfarenheterna vi fått under de 7 veckor långa praktiken vi varit ute på tills igår.

Själva seminariet var helt ok förutom att när jag började berätta om min praktik så fick jag en massa frågor om Waldorfpedagogik och Antroposofi som jag dels inte kunde svara på och dels inte kände var så relevanta i vissa fall. Till slut fick jag till och med en kommentar att det verkar som om Waldorf är en sekt. SUCK!!!!!!

Vad ska man säga? Jag har ju planer på att sätta min 6-åriga son i Waldorfskola och min 4-åriga son i Waldorfdagis när vi flyttar ner till Skåne. Dessutom har jag ju lite planer på att läsa till Waldorflärare. Hmmm. Jag blir mer och mer less på folks fördommar om det som de inte känner till. :(

Sen fick vi schemat för vårens kurs Musik III som börjar med en fyra veckor lång Estetisk kommunikationskurs som jag tror kommer att bli jätte intresant. Men givetvis kom det en massa negativa kommentarer om det oxå. Vid fikat som vi hade vid 10 var det t.o.m. någon som sa att de funderar på att inte komma alls under den kursen.

Efter den kursen kommer vi att ha en internationell kurs på två veckor där det kommer att komma studenter från Tyskland, Belgien, England och Ungern. Vi kommer att ha Workshops med lärare från de olika länderna och det hela kommer att avslutas under Folkmusikfestivalen som är den 20-21 februari. Då skulle vi tydligen få ett pass så att vi kunde gå på festivalen. Det var typ det enda som var possitiv med hela den kursen enligt vissa i klassen.

BLÄ!!!!!!!!!

Jag har lovat mig själv att "inte umgås med folk som inte vill mig väl". Men hur fasen ska jag lyckas med det när de är mina klasskamrater? Jag är ju tvungen att vara i skolan. Jag kommer iallafall att göra det bästa av situationen. Jag ska ha en underbar vår och jag kommer att lära känna många nya och intressanta människor. :D

Ledsen att det här inlägget var lite negativt. Men jag var bara tvungen att skriva av mig annars hade ilskan ätit upp mig inifrån. :( Att vågen dessutom visade 84,8 i morse gjorde ju inte saken bättre. Tillbaka på ruta ett igen. :(

Ha en bra kväll!

Tjing!


När jag gick med grabbarna till fritids och dagis igår snöade det en hel del. :)
Och idag är det ungefär -15. :)

Kommentarer
Postat av: Sofia

Tycker synd om dina negativa och deppiga klasskamrater som tydligen kommer ha en hemskt tråkig och jobbig vårtermin i jämförelse med dig som kommer vara glad och möta alla nya saker med gott mod! =)

2009-01-15 @ 17:37:59
URL: http://halsowannabe.blogg.se/
Postat av: Helena

Åh, vad jobbigt! arför ska man stå ut sånna människor?



Kan ju bara finnas en förklaring, eller? Nämligen att du kommer hitta en arbetsplats med underbara kollegor efter din utbildning?



Jag tror då det iallafall! :)

2009-01-16 @ 08:52:33
URL: http://tjolebompan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0