I have a dream

I have a dream, a song to sing.
To help me cope with anyting.
If you see the wonder of a fairy tale.
You can take the future even if you fail.

I belive in angels, something good in everything I see.
I belive in angels when I know the time is right for me.
I´ll cross the stream, I have a dream.

I have a dream, a fantasy
to help me through reality.
And my destination makes it worth the while.
Pushing through the darkness, still another mile.

I belive in angels, something good in everything I see.
I belive in angels when I know the time is right for me.
I´ll cross the stream, I have a dream.

Har suttit och spelat gitarr och sjungit i 1½ timme. Så nu har jag träningsvärk och ont i fingertopparna på min vänstra hand.

Har bestämt mig för att spela gitarr minst 1 timme om dagen från och med idag. Min handledare som jag hade under praktiken tipsade mig om det för att förbättra mitt gitarrspel. Bara under den dryga timmen jag spelade idag märkte jag en avsevärd skillnad. Speciellt när det gällde att hitta ackorden utan att titta på vänstehanden. 

Stegen idag har inte blivit så bra men jag är nöjd med att jag har spelat gitarr iallafall. Imorgon är en ny dag och då ska jag ta nya tag. :)

Ha det bäst!

Tjing!


Min gitarr. Inköpt i Prag för drygt 10 år sedan. Behöver verkligen en ny. ;)

 

Kommentarer
Postat av: Helena

Det är mycket du ska hinna på dina dagar... Men det ska nog gå!

2009-01-20 @ 08:28:26
URL: http://tjolebompan.blogg.se/
Postat av: Sofia

Du kan ju varva, en timme gitarr varannan dag och en timme motion varanna dag!

2009-01-20 @ 15:54:21
URL: http://halsowannabe.blogg.se/
Postat av: Krillan

Gumz har du skrivit 'dikten' själv?

2009-01-20 @ 20:22:18
Postat av: Krillan

Gumz har du skrivit 'dikten' själv?

2009-01-20 @ 20:23:54
Postat av: Pia

Hallå vännen!



Hur går det för dig?

Tänker på dig,kram från mig

2009-01-21 @ 16:50:04
URL: http://gummanpiasblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0