Sträck ut din hand



STRÄCK UT DIN HAND


Jag står stilla i den vita drivan av nyfallen snö.

Sträcker ut min hand, och fångar det som dalar ned.

Så konstnärligt, så vackert formade snökristaller.

De smälter i min hand, blir en vattendroppe.

Jag ser upp mot rymden, ser tusende snöstjärnor dala,

mot markens isiga kanter, mot ensamme vandraren,

mot jäktande rotlösa människors sökande efter ro.

Stanna en stund, se snöstjärnor från himlen.

Sträck ut handen, fånga dem, låt dem smälta nära dig.

Det är konst som rymden skapat. Så förunderligt.

Så livgivande. Så vackert.

                                                                Edith 86 år

Den här vackra dikten hittade jag i en av våra lokaltidningar idag.
Gillade den jättemycket och ville därför dela med mig av den. ;)
Nu börjar en vacker årstid här uppe i norr. VÅRVINTERN!!!
Solen skiner från en klarblå himmel och snön smälter sakta. :)

Vågen visade samma vikt i morse som igår. :(

Funderar på att ta mig in till stan i kväll och lyssna på lite live musik.
Det är en grupp som heter "Kapten Kid och det oändliga sommarlovet"
som ska spela på ett Café här i stan.

Om du vill lyssna på deras musik kan du gå in på deras My Space sida.

Hoppas att du får en underbar helg!

Tjing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0