Ännu en helg snart till ända. :(

Varför går helgerna alltid så fort? Man har alltid en massa planer inför helgen men det blir inte så ofta som man tänkt sig. :(

Jag har iallafall haft en bra helg trots vissa "missöden".

Igår kväll hade jag och maken en jätte mysig kväll då vi ät köttfondue. Vi hade en "rostasfilé" som vi skar ner till lagom stora bitar. Till den hade vi pommes, vitlöksbröd och tre såser. Jag gjorde vitlökssås och rhode islandsås på filmjölk. Vi hade även Blå Bands färdiga Bearnaisesås. Till detta drack vi ett spansk Rioja vin. MUMS!!!

Jag gör alltid fondue på buljong så den blir inte så onyttig som om man har olja. :)

Vi kollade på Melodifestivalen och sen satt jag och slötittade lite på tv och gick och la mig vid 23 ungefär.

Idag har vi hunnit äta frukost och nu ligger killarna och vilar. Får se om vi tar oss iväg till Iksu och badar idag. De har familjesim mellan 12-14. Då höjer de upp botten i undervisningsbassängen så att det blir ca 90 cm djupt. Då kan även barn som inte kan simma leka och bada.

Annars så behöver vi verkligen städa här hemma så det blir nog oxå något att ta itu med idag.

Det snöar fortfarande. Det har nog snöat drygt en halv meter de senaste dagarna. Idag är det ca 14 minusgrader.

Ha det bäst!

Tjing!


En bild på en fonduegryta som jag hittade på nätet.
Min egen är en äldre version utan trähantag men den är oxå i gjutjärn.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Låter som en skön helg. Känner igen det där med alla planerna och så däckar man framför tvn. Men se det positivt, snart kommer en ny helg!

2009-02-08 @ 13:25:58
URL: http://halsowannabe.blogg.se/
Postat av: Helena

Visst är det skönt med all snö?? :)

2009-02-09 @ 08:07:07
URL: http://tjolebompan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0