Några frågor...

...som jag fick av Joanna.


1. Är du nöjd med ditt namn eller önskar du dig ett annat?

Jag har börjat gilla mitt namn och mitt efternamn är jag nöjd med efter att jag gift mig och blivit av med Johansson. :)

2. Saknar du något i ditt liv?
Egentligen inte. Nja, mer tid och pengar hade inte varit fel.


3. Sommar eller vinter?
Både och, jag har svårt för när det är för varmt ute och jag gillar snön och vintern om den inte varar allt för länge.


4. Vad var det första du la märke till hos din partner , som du föll för?

Hans underbara röst, vi chattade på internet i ca 6 månader innan vi träffades. Jag smälte när jag hörde hans röst på telefon första gången. Sen kan vi sitta och prata om allt och inget i timmar. :)


5. Vilken är den bästa julklapp du fått?

Mycket svårt, jag fick en begagnad bil av min pappa ett år och den var mycket välkommen då vi inte hade någon bil innan.


6. Påverkas du av media, och alla sk ideal?

Absolut. Men jag försöker skaffa mig en egen uppfattning om det mesta. Men reklam påverkas jag tyvärr ganska mycket av. Bryr mig dock inte så mycket om modet utan klär mig i det jag gillar och tycker är snyggt. ;)


7. Vart i världen skulle du helst vilja leva?

Jag trivs ganska bra med att bo i Sverige faktiskt. :)


8. Finns det något du ångrar att du gjort?

Mycket. Men jag väljer att fokusera och vara stolt över det som jag har gjort som jag inte ångrar.


9. Hur många barn vill du ha?

Jag har två söner som är 4 och 6 år men jag tror att jag kanske skulle vilja ha ett eller två barn till. :)


10. Har du återkommande drömmar?

Nja, inga jag minns iallafall.


11. Om du fick äta en maträtt resten av detta år, vad skulle du välja då?

Ingen aning faktiskt men jag gillar verkligen thailändsk kycklinggryta med cocosmjölk, lime, vitlök, färsk ingefära och fullkorns ris till. :)


12. Märkes kläder eller inte?

För mig är det inte märket som har betydelse så jag köper kläder som jag gillar och har råd med.


13. Vart ska du/ni fira jul?

Vi ska fira jul hemma hos oss i år. Jag, maken och våra två söner. :)


14. Har du ett Nyårs löfte?

Nja, jag brukar inte ge nyårslöften, men jag brukar alltid försöka leva sunt och röra på mig så mycket som möjligt. ;)


15. Vad har du för planer för dagen?

Jag håller på och lagar middag och sen ska jag på syjunta vid 18.15. Jag är ansvarig för fikat idag och har bakat kanel/vaniljbullar, kanel/vanilj/äppelbullar och mjuk pepparkaka. :)

Nu är du utmanad! Kopiera frågorna och svara på dem i din blogg. Länka till din blogg genom att skriva i kommentarfältet. ;)

Ha en trevlig kväll!

Tjing!


Kommentarer
Postat av: Joanna

Ditt svar på fråga nummer 8 är kusligt likt mitt svar ;-)



/ Joanna



www.livsvinst.se

2008-11-27 @ 19:21:15
URL: http://www.livsvinst.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0