1:a advent :)

Som säkert alla vet är det ju första advent idag. Och nu har "julen" flyttat in hos oss. ;)

Julgardiner i vardagsrummet kom upp igår även elljusstake. Idag var vi nere i förrådet och letade reda på resten av julpyntet. :) Så nu hänger det en adventsstjärna i vårt vardagsrumsfönster oxå. Dessutom har det kommit upp lite tomtar bl.a. på tv:n. :) Plockade även fram adventsljusstaken och tände första ljuset vid middagen som vi nyligen avslutat. :)

                         
Adventstjärnan och gardin           Adventsljusstaken

               
Elljusstaken                                   Tomtarna på tv:n

Ska ta och hänga upp julgardiner i köket oxå och småpynta lite till. Kransen har även kommit upp på utsidan av ytterdörren och "julmattan" innanför dörren. ;)

Ha en skön kväll!

Tjing!

Hej igen!

Glömde ju skriva att jag ringde min pappa idag. Vi brukar pratas vid på söndagarna. :) Då vi pratade berättade han att han tänker komma upp hit den 28/12. :) Han ville umgås med sina barnbarn. :) Mina syskon har inga barn så mina söner är hans ända barnbarn.

Han kommer att vara på besök i några dagar. Åker hem igen den 31/12 eftersom hans fru vill att de ska fira nyår tillsammans. Och det kan man ju förstå. Hon jobbar de andra dagarna så därför tänkte han passa på att komma och hälsa på oss. :)

Nu är det snart dax att natta sönerna som ska upp till dagis och skolan imorgon igen.

Själv ska jag kolla lite tv och förhoppningsvis gå och lägga mig i vettig tid. Men jag lyckas ju alltid hitta på något eller fastna framför en bra film vilket gör att jag kommer i säng alldeles för sent och är supertrött på morgonen. :(

Idag har vi haft plusgrader ute. Så vi får se hur vädret är imorgon om det går att cykla eller inte?

Tack och hej leverpastej!

Kommentarer
Postat av: Pia

Åh vad hemtrevligt det kändes att titta på din fina advents "syckning",roligt med heminredning tycker jag!



Kram till dig//Pia

2008-12-01 @ 10:37:31
URL: http://gummanpiasblogg.blogspot.com/
Postat av: Pia

Önskar dig en bra dag också!

Kram Pia

2008-12-02 @ 11:39:20
URL: http://gummanpiasblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0