En väg till frihet...

Målbeskrivning och läroplan för waldorfpedagogiken - förskolan, grundskolan, gymnasium och fritidshem Åldern 1-19 år.

Så står det på ett "häfte" som jag har fått låna av min handledare på min praktik. Berättar mer vad som står inuti när jag har hunnit läsa. ;)

Satte mig på bussen idag för att åka till min praktik där jag kommer att tillbringa de närmaste tre veckorna. Jag kom till en oas. :) Det var tur att det fanns en skylt som sa att det var Waldorfskolan jag kommit till för annars hade jag aldrig kunnat gissa det. Att det var en skola. Underbart vackra låga hus med genomtänkta färgval och arkitektur. Milsvidder ifrån den "betongbunker" som jag har gått i skolan i. :(

http://www.umea-waldorfskola.ac/

Har bara hunnit se väldigt lite av skolan men det jag sett gillar jag verkligen. :) En underbar musiksal där man medvetet valt att ha uteslutande akustiska instrument. Vilket jag verkligen gillar. :) Min handledare verkar också väldigt trevlig det jag har träffat henne idag.

Det kommer att bli mycket spännande att få möjligheten att få göra ett studiebesök i en pedagogik som ser till "hela männsikan".

Är ganska trött och fullmatad med nya intryck.

Ha en skön kväll!

Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0