Idag har jag jobbat. :S

De ringde från jobbet igår och sa att det var kris. Jag bestämde mig då för att jobba idag mellan 7-14.30. När jag var på jobbet hittade jag ett recept som jag tyckte lät gott och enkelt så jag skrev av det och handlade det jag saknade innan vi åkte för att hämta barnen på dagis.

Väl hemma lagade jag Grönkålssoppan. :)

Här kommer receptet:

Grönkålssoppa 4 port

500 gr fryst grönkål
9dl vatten
2 hönsbuljongtärningar
2 msk vetemjöl
1 dl creme fraiche (jag tog minifraiche men du kan ju ta den som du gillar)
½ tsk salt
1krm svartpeppar
1dl hackad gräslök

Koka upp vatten och buljongtärningarna. Lägg i den frysta grönkålen och låt den tina. Rör ut mjölet i lite vatten och vispa ner det i soppan. Låt soppan koka i ca 3 min. Vispa ner creme fraiche. Smaksätt med salt, peppar och gräslök.

Servera soppan med en klick creme fraiche.

Jag kokte ägg och hade det i istället för creme fraiche. Glömde tyvärr att köpa gräslök men soppan blev jättegod ändå. Ska göra den igen och använda gräslök då. Köpte också nybakat bröd och hade det till. Ett ljust och ett mörkt.

Smaklig spis!

Tjing!

Kommentarer
Postat av: k

bra jobbat :)

2008-03-06 @ 08:06:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0