Kulturkrockar är ganska intressanta! ;)

Kursen jag läser på Universitetet är internationell och det mesta av undervisningen görs på engelska. Vi har en kille i vår klass från Venezuela. Jag och några andra i klassen satt och åt lunch tillsammans och vi pratade om hur han tycker att det är att bo i Sverige. Han har bott här i 1 år. Vi fick många skratt och jag berättade för honom att jag föredrar "hans" sätt att vara jämfört med det svenska. 

Varför ska "vi svenskar" vara så "uptight" hela tiden och "kalla"? 

Det enda svaret till det är att jag inte är det. ;)

Vi har ännu en kall dag i Umeå men idag regnar det inte iallafall. Solen tittar faktiskt fram lite bakom molnen idag. :)

Ha en bra dag!

Tjing! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0