Frihet eller tomhet?!

På torsdag blir jag "gräsänka" i en vecka. Maken och grabbarna tar bilen och kör ner till Skåne och jag är kvar i Umeå en vecka för att gå i skolan. Jag flyger ner den 19 för att fira midsommar med familjen i Blekinge skärgård. :) En tradition som vi haft sedan jag var liten.

Insåg inte förrän för några år sedan hur bra jag har det, sommarstugan i skärgården har vi ju alltid haft så jag tar den för given. Min vännina som var med den gången var helt tagen av hur vackert det var och när jag träffade min man för åtta år sedan blev han oxå förbluffad över hur vi firade midsommar. Han sa att det var som i en film. ;)

För att återkomma till friheten och tomheten så undrar jag hur det kommer att kännas att ha min 102 kvm stora lägenheten ensam i en vecka?? Kanske skönt till en början men jag antar att det kommer att kännas ganska så tomt oxå. Har lovat maken att jag ska städa lite och sen tänker jag försöka träna en del. Har bokat in några pass för veckan. :)

 Jag kommer ju att vara i skolan på dagarna så det ska nog gå bra. Men det känns lite konstigt eftersom det kommer att bli första gången jag är ifrån maken och barnen så länge sedan vi träffades och de föddes.

Blir nog nyttigt att sakna dem lite, då kommer jag att värdesätta dem mer. ;)

Känner att jag verkligen behöver en paus från allt, semestern kommer verkligen lägligt. Även om det inte är förrän om 1½ vecka. Jag kan inte riktigt själv fatta det men jag ska INTE jobba i sommar. Det är typ första sommaren på fem år som jag inte jobbar. :D

UNDERBART!!!!

Ha det bäst!

Tjing!

Kommentarer
Postat av: krillanthegreatest.blogg.se

du får se till att njuta av lyxen lite från mig också!! ;)

2008-06-09 @ 08:31:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0