Att göra val i livet...

...är något vi gör varje dag. Det påverkar oss mer eller mindre och vissa livsval påverkar oss oerhört mycket. Att jag för snart 5 år sedan bestämde mig för att flytta till Umeå har påverkat mitt liv både positivt och negativt. Jag har bott i en underbar stad, träffat många underbara människor, fått mer förståelse för hur det är att bo i en del av landet där inte allt är självklart och där vi ibland glöms bort och inte prioriteras. :( Jag har missat en massa saker i min familjs liv, min bror och syster 30 års firande, släktingars bröllop, och diverse andra saker som jag inte orkar räkna upp.

Något som jag dock har insett är hur lyckligt lottad jag är som har en familj att "komma tillbaka till" som alltid finns där.

Jag blev uppringd i förra veckan och tilfrågad om hur jag ville göra med min praktik nästa termin, de är verkligen ute i god tid med tanke på att praktiken ligger i november. :) Frågan kom upp om jag skulle kunna tänka mig att återvända till Waldorfskolan här i Umeå. Efter lite funderingar svarade jag att ja, det skulle jag gärna göra. Nu ligger bollen hos dem och jag får bara lugnt vänta på besked om hur det blir. Det hade ju varit bra i två hänseende om jag hamnade på Waldorf igen. Dels för att jag trivdes oerhört bra där och för att jag funderar på att jobba som Waldorflärare. :)

När jag nämnde för K att jag funderade på att bli Waldorflärare sa hon. Jag anade att det bodde en "Walle" i dig! Och det anade nog jag oxå. ;) Tänk så underbart att få jobba på en skola där man värdesätter de estetiska ämnena som jag har valt att utbilda mig i. Det hade nog varit som att komma hem!

Tjing!

Kommentarer
Postat av: krillanthegreatest.blogg.se

WALLE!!! klapp, klapp, klapp

2008-06-08 @ 10:52:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0