Att vara nöjd med sig själv!

Jag pratade precis med min vännina och hon berättade om hennes vännina som hade kommit på besök. De hade inte träffats på ca 6 månader och min vännina upplevde att de inte var på "samma våglängd" längre. Det hade hänt väldigt mycket i min vänninas vänninas (hänger ni med?) liv vilket gjorde att hon inte var samma person som hon var tidigare. Hon klagade på min vännina och sa typ "här har det då inte hänt så mycket på senaste tiden" vilket sårade min vänninas känslor. :( Hon kände nog att hon inte dög i sin vänninas ögon. Något som jag tycker är oerhört tråkigt med tanke på att min vännina är en av de mest underbara människor i världen. Hon är perfekt precis som hon är och jag älskar henne för att hon är sig själv fullt ut. :)

Men problemet för både henne och mig är att vi tyvärr har ganska dålig självkänsla. :( Min har börjat bli bättre och jag blir mer och mer nöjd med mig själv för varje dag som går. Att jag har lyckats gå ner ca 20 kilo gör ju inte saken sämre. :D

Vi har alla olika mål i livet och det handlar hela tiden om val vi gör och saker vi prioriterar. Vi har inte samma värderingar och olika saker betyder olika mycket för oss. Jag önskar ganska ofta att jag inte skulle bry mig om hur andra människor ser på mig och vad jag gör. Att jag inte hela tiden skulle tänka "jag undrar vad andra tycker om det jag gör/säger" Att hela tiden känna att man inte duger. :(

Jag har oxå funderat över hur olika människor prioriterar olika saker i sina liv. För mig är mina familj och mina vänner det viktigaste som finns i mitt liv och jag vårdar våra relationer hela tiden. Men tyvärr är det inte så för alla människor. Jag ringde ett samtal här om dagen för att gratulera en person. Samtalet blev inte så lyckat och några minuter senare ringde en annan person upp mig och ville prata men jag avböjde. 

Jag ringde upp samma person igår för att höra om vi kunde ses nu när vi är här nere i södra delen av landet. Hennes svar blev att vi kunde ses imorgon förmiddag eller på fredag förmiddag. I förbifarten sa hon att de skulle ha en grillfest på fredag som vi gärna fick komma på men utan barnen. Så hon tyckte att vi skulle fixa barnvakt med tre dagars varsel!? :( Dessutom verkar det inte som om hon prioriterar att träffa oss med tanke på att våra barn inte var välkomna på grillfesten. :( Vilket gjorde att jag ännu mindre kände för att komma på den.

Maken frågade sin mamma om hon kunde sitta barnvakt men hon var upptagen. Så vi slipper hitta på en ursäkt för att slippa komma på grillfesten på fredag kväll. ;)

Nu måste jag ta hand om mina söner och fixa lite lunch. Ha en bra dag! Jag ska försöka mitt bästa trots min frustration. :(

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0