Gott Nytt År! :)

Igår var det sista dagen som min pappa var på besök. Så jag bestämde mig för att jag skulle bjuda honom på middag. Plockade fram lite älgkött ur frysen. Stekte det med nymald rosé, vit och svartpeppar och enbär. Ugnsrostade morötter, palsternacka, potatis, lök och potatis med rapsolja, vitlök, salt och rosmarin. Av skyn från stekpannan gjorde jag en gräddsås med lite svartvinbärsgelé i. Det blev mycket gott och vi vuxna drack lite rött vin till maten. Till efterrätt bakade jag en äppelpaj som jag serverade vaniljglass till.

Nu är det bara vår lilla familj igen. Vi ska fira Nyårsafton själva här hemma hos oss. Om en stund tror jag att vi allihop ska ta och gå och sova en stund så att vi orkar vara vakna till tolvslaget. Maken tänkte ta med sig sönerna ut lite senare och åka skridskor. :)

Givetvis har jag lyckats bli förkyld igen så träningen och invigningen av skor och kläder får vänta ytterliggare några dagar. :( Måste ju iallafall skaffa "clips/klossar" till skorna innan jag kan använda dem. :S

Hoppas att du får en bra Nyårsafton!?

Ha det bäst!

Tjing!

 
De här fina istomtarna finns på Rådhusesplanaden där jag bor. ;)


Kommentarer
Postat av: Sofia

Fantastiskt fina tomtar. Men va trist att du blivit flunsig, men det går över. Gott Nytt År !

2008-12-31 @ 14:06:09
URL: http://halsowannabe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0