Att leva i drömmen! ;)

I helgen har jag varit gäst i medeltiden. :D
Det hela började i Umeå i fredags vid ungefär 14 för att sedan fortsätta i Kallax utanför Luleå vid 20 tiden på fredagskvällen.
Där var jag och ca 80 andra för att fira Norrskensfest!
Fredagskvällen flöt på som planerat med lite samkväm och sedan gick vi och la oss en efter en.
På lördag var det dax för bågskytteturnering och krig mellan Nordmark (Sverige) och Arnimetsa (Finland). Vilket Nordamark vann. :D
Vi som inte krigade broderade, nålband eller kalligraferade istället.
På kvällen bjöds det in till hov där jag blev adlad. :) Så från och med nu är jag Lady Aine Gabulfota. :D
Efter hovet var det dax för den efterlängtade banketten. Vi satt och åt 12 rätters bankett under ca 5 timmar iförda medeltida kläder med enbart skenet från stearinljus. :)
På menyn fanns bla kräftor, gravad lax på grovt bröd och ägg, morotsoppa med saffran, ungrostade kycklingklubbor med kummin, färsk ingefära och rosmarin, ungsbakad laxfile med pepparrotssås, skinka med rödbetsgrädde, fläsk med aniskål, ungsbakade äppelklyftor med russin och hallonsås, hembakade kakor, torkad frukt, bröd, saffranskokt lök m.m.
HELT UNDERBART!!!!
Jag åkte helt själv och njöt av min barnlediga helg.
Innan jag gick och la mig på lördagskvällen badade jag vedeldad badtunna. :D
En helg jag sent kommer att glömma.
Tjing!

Kommentarer
Postat av: krillanthegreatest.blogg.se

va roligt! hur blev du adlad?

2007-11-11 @ 19:06:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0