Idag ska jag leda "körsång" :S

Gårdagen var ok men vågen visade samma siffror som förra veckan. Inget plus iallafall. Vägde mig i morse och då visade vågen 85.4 (-0.3 kg sedan förra veckan). :)

Idag ska jag leda min klass i sång. Jag har valt sången "Nu grönskar det" med text av Evelyn Lindström och musik av Johan Sebastian Bach. Jag tänkte lära ut de 2 stämmorna som redan finns och sen har jag gjort en tredje stämma så att det blir trestämmigt. :) Är lite nerövs inför uppgiften då jag inte är van att lära ut körsång. :(

 

Nu grönskar det i dalens famn,

nu doftar äng och lid.

Kom med, kom med på vandringsfärd

i vårens glada tid!

Var dag är som en gyllne skål,

till brädden fylld med vin.

Så drick, min vän, drick sol och doft,

ty dagen den är din!


 

Långt bort från stadens gråa hus

vi glatt vår kosa styr

och följer vägens vita band

mot ljusa äventyr.

Med öppna ögon låt oss se

på livets rikedom,

som gror och sjuder överallt,

där våren går i blom!



Annars så kommer jag även att ha musikteori idag.

I eftermiddag ska jag träffa min grupp som jag läste "Estetisk kommunikation" med och ta en fika på NH (Nationernas Hus). :) Ska även på NH i kväll då några av mina klasskompisar spelar där med sitt band Friday Night Sessions.

Hoppas att du får en bra fredag!

Ha det bäst!

Tjing!


Me in action! ;)

Kommentarer
Postat av: Pia

God morgon du fina!

Låter som du har en spännande dag framför dig,det kommer gå jätte bra med körsången ska du se!



Härlig dag du har framför dig!

Själv ska jag (och P) städa och handla mat inte lika kul men nödvändigt....



Kram från mig!

2009-03-13 @ 09:03:24
URL: http://gummanpiasblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0