Lugn dag så här långt




Saras power bars

 

12 st

Ugnstemperatur 175º

tillagningstid 30 minuter

Ingredienser

 1 dl kokosflingor
 1 dl solroskärnor
 1 dl pumpakärnor
 2 dl müsli, eller
 havregryn
 2 dl russin
 2 äggvitor


    

Tillagning

Mixa alla ingredienser i matberedare till en kladdig massa. Forma massan till en fyrkant, 20x20 centimeter, på plåt med bakplåtspapper. Dela kakan i tolv delar. Baka i ugnen 15 minuter. Bryt isär kakorna när de svalnat något.

Har hämtat receptet från Coops hemsida. Det fanns även i Coops Mer Smak tidning som jag fick hem i brevlådan här om dagen.
 
Jag har testat och bakat det här receptet idag. Hade i 1 dl fiberhavregryn och 1 dl muslie. Tyckte att det var svårt att mixa ihop ingredienserna så jag tillsatte 0,5-1 dl vatten för att få en lösare massa.

Tänkte att jag skulle ha dem som ett nyttigt mellanmål eller före eller efter träningen.


Ser kanske inte så goda ut men de var faktiskt ganska ok. :)

Vågen i morse var då inte kul. Den visade 85.4 kg. Men jag fick min mens igår så det kan ju vara orsaken till viktuppgången. Det är bara att bita ihop! ;)

Är hemma men jag ska gå iväg om ca en halvtimme. Vi ska ha vår andra lektion idag där vi undervisar en grupp på 20 11åringar i musik. :)  Var och lämnade grabbarna på skolan och fritids i morse och nu har jag varit hemma och tagit det lugnt.

I kväll ska vi ha "avslutning" på den internationella kursen. Jag har erbjudit mig att göra hummus och guaccamole. :)

Ha en bra dag!

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Bra tips och tack för receptet!

2009-02-19 @ 19:13:39
URL: http://halsowannabe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0