Avsked är inte min starka sida :(

                               

Idag har vi avslutning på den internationella kursen som jag har varit deltagare i de senaste två veckorna.

Jag är inte så bra på avsked så jag antar att det kommer att bli en jobbig eftermiddag. :(

Innan kursen startade hade jag inga speciella förväntningar. Jag ville bara ha två intressanta veckor där jag skulle lära känna en massa nya människor och lära mig en massa nya saker.

Kursen har varit jätte trevlig och lärorik. Jag har lärt mig mycket om mig själv och hur jag fungerar och jag har även lärt mig många nya saker som jag kommer att ha stor nytta av i mitt blivande yrke som lärare. Att jag dessutom har lärt känna en massa trevliga människor från Tyskland, Storbritannien, Ungern och Belgien gör saken bara bättre. :)

Gårdagen var mycket lyckad och jag fick mycket beröm för min guaccamole och hummus. Även om det blev väldigt mycket hummus över. Tror att många inte vågade prova för att de inte visste vad det var. :(

Jag känner mig så lyckligt lottad som har haft möjligheten att lära känna alla dessa personer och en del av deras kultur. :)

Det har berikat mig mer än vad jag kunnat ana. :)

Hoppas att ni alla som läser det här får en helt underbar helg!

Jag och min lilla familj ska gå och se hockey imorgon. :)

Ha det bäst!

Tjing!                                                                     
                                                  

                                     
 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Kan tänka mig att det varit kul! Jag har tidigare gått kurs i danska och i vår ska jag gå norska =)

2009-02-20 @ 13:19:47
URL: http://halsowannabe.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag skulle gärna kunna hjälpa dig lite med hummusen :D Bra jobbat gumz!

2009-02-20 @ 16:55:13
Postat av: Pia

Men vad skoj! Jag älskar att lära känna nya människor och nya kulturer! Förstår att du vuxit som människa dessa veckor,kul! Synd som sagt att allt det roliga har ett slut....:(



Vad ser ni för hokcey match? Jag har 2 grabbar som älskar Hockey...så mycket att vi ska till Gävle nästa helg så de får se sitt älskade Brynäs (tjejerna i familjen ska shoppa!!)



Kram på dig vännen

2009-02-21 @ 08:18:53
URL: http://gummanpiasblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0