Kokar vinbärssylt! :D


Till vänster i bilden, som inte syns har jag mina vinbärsbuskar! :)

På spisen står vinbärssylten och kokar upp. :D

Har dåligt med plats i frysen efter vi kom hem från stugan igår då den nu är full med fisk. :D Så jag bestämde mig för att koka lite sylt av mina vinbär. Jag använder hälften röda och hälften svarta vinbär.

Hittade ett recept på nätet som verkade lätt och enkelt. Så nu testar jag det. RECEPT!

Hade bara 900 gram bär i frysen så jag fick gå ut och plocka lite mer innan jag kunde koka sylten. Kolla runt lite och det verkar som om det blir mycket björnbär och om jag har tur kommer de hinna mogna innan jag far upp till Ume igen. :D

I kväll ska vi äta kokt torsk med kokt potatis och senapssås till middag. :D

Hoppas att du har en bra dag!?

Ha det bäst!

Tjing!

P.S. Inlägget skrevs för några timmar sedan men lades upp först nu! D.S.

Kommentarer
Postat av: Pia

Åh vad du fixar! Bra jobbat tjejen!

Kul att det blev så bra för er med boeende till slut!



Kram Pia

2009-08-11 @ 08:39:47
URL: http://gummanpiasblogg.blogspot.com/
Postat av: Anonym

kolla in min blogg skriv en komentar vad du tycker

kram www.linasttte.blogg.se

fin blogg!

2009-08-11 @ 09:27:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0