Bullbak och tvätt!

Är man uppe med tuppen får man mycket gjort. ;) Min farmor sa alltid "det man har gjort innan kl 7 har man igen hela dagen". Och jag börjar förstå vad hon menar. Dock gick jag upp kl 7 men hade tvättat och bakat bullar när kl var 10. :D


Det blev 24 bullar och grabbarna hjälpte mig att strö på sesamfrön, havregryn och solrosfrön. :)

Så till frukost i morse fick vi nybakade bullar! :D Jag hade jäst, salt, vatten, havregryn, vetemjöl och rågsikt i bullarna. Sen penslade jag dem med ägg och fick "experthjälp" med "toppingen". ;)

Mums vad goda dem blev. :)


Såhär såg det ut i vår brödkorg till frukosten i morse! :D

Ha det bäst!

Tjing

Kommentarer
Postat av: Ulrika

du kan inte tänka dig att sms:a över några bullar till mig ...såg himmelskt goda ut puss på dig

2008-07-23 @ 16:03:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0