Idag har jag varit en ängel! :P

Idag när jag skulle ta bussen till min sista praktikdag det här året stod det en kille i kön framför mig. När han skulle betala sin biljett skulle han betala den med sitt maestrokort. Men kortläsaren i bussen ville inte acceptera kortet. Då frågade killen busschauffören. - Vad ska jag göra nu? Han svarade: - Du får väl gå in till stan. Jag frågade killen hur gammal han var, och frågade honom hur mycket biljetten kostar. Tio kronor sa han, jag plockade fram en tia och gav honom så att han kunde betala biljetten och slippa komma försent till skolan.

Vi satt och pratade en del under resan in till stan och innan jag klev av bussen inne i stan sa jag God Jul till honom och sa att 10:an var en julklapp från mig till honom. Han var mycket tacksam och glad. :)

Det kändes så bra att kunna hjälpa honom och jag gjorde det utan att ens tänka först. :)

Jag har länge levt med ett motto som jag tycker säger väldigt mycket. "What goes around comes around"

Jag har tidigare gett pengar när någon före mig i kassakön i affären saknat några kronor. Det är ganska roligt då de flesta blir väldigt chockade. :) Jag reser mig alltid upp på bussen om någon som jag anser ha större behov av att sitta inte har någon plats. Det är självklart för mig och det är något som jag har blivit uppfostrad att göra.

Har i kväll varit på Waldorfskolans julavslutning som de hade i en annan skolas aula då de inte har en lokal på skolan som är tillräckligt stor för att rymma alla elever, lärare, föräldrar, syskon, kompisar och släktingar. Aulan var fullproppad och alla eleverna var jätteduktiga. :) Även om det inte var jag som hade lärt dem de som de gjorde så har jag ju varit närvarande när de haft sina lektioner så jag kände mig faktiskt lite stolt över deras framträdande. :P När eleverna från årskurs 7, 8, 9 och 1:an, 2:an och 3:an på gymnasiet sjöng samtidigt var det riktigt mäktigt. :)

Lyckades dessutom göra lussebullar igår kväll. :) Så nu har jag inte så många måsten innan jag kan känna mig klar inför julafton.

Tyvärr har storebror haft feber igår och idag. Och i morse och nu i kväll har han "yrat". Har ringt till sjukvårdupplysningen och pratat med dem.

Ledsen att det här inlägget blev väldigt långt. :( Så om du har orkat läsa så här långt är du tapper och förmodligen intresserad. :P

Kom ihåg att en liten gärning kan betyda mycket för en annan människa. ;)

Ha det bäst!

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0