Nu måsta jag lägga in en högre växel. :S

Jag har verkligen softat hela sommaren. Det har varit så skönt men det innebär oxå att jag har "häcken full" nu. :(

Har idag nyligen avslutat min frukost och mellanmål som idag blev fiberhavregrynsgröt, äppelmos utan tillsatt socker och lättmjölk (289 kcal) och som mellanmål har jag druckit en kaffe latte och tagit en lingongrova med rökt skinka med paprika och ett päron (240 kcal). Jag äter ca 1500 kcal om dagen så jag har ca 1000 kvar till resten av dagen.

Tycker att det funkar ganska bra med maten och nu känner jag mig peppad att träna mina 3-4 pass i veckan. Spinnigen igår kväll var helt underbart skön efteråt. Och som instruktören sa igår efter passet är det viktigt att komma ihåg den känslan man har efter passet så att man orkar när det känns jobbigt. Något som oxå är viktigt är att man tränar efter sin egen dagsform och att man lyssnar på sin egen kropp. Känner dock att jag orkar mer och mer och att min kondition håller på att så sakta men säkert bli bättre. :)

Fotade min orkidé igår men glömde att lägga in en bild. Men den kommer här! :) Nu är alla fyra blommorna utslagna. :D



Vi har ganska fint väder idag och än så länge är det upphållsväder och solen var framme i morse när jag gick med sönerna till dagis och fritids. :) Men nu ser jag att det är ganska mycket moln på himlen. Jag kommer ju inte att ha någon tid att vara ute i dag så för mig kvittar det vad det är för väder.

Ha en bra dag! Underskatta inte vardagsmotionen! ;) Bara genom att gå fram och tillbaka och lämna mina grabbar på dagis har jag jobbat ihop drygt 2000 steg. :) Och som min "guru" brukar säga. Ta dig alla chanser att motionera, ta trappan istället för hissen, hoppa av bussen någon hållplats tidigare och gå sista biten eller ställ bilen hemma och cykla eller ställ den längst borta på parkeringen och gå så långt som möjligt. Alla kan tänka på ett annat sätt och få in motion i vardagen. Det handlar bara om att vilja sig själv väl!!! Ta hand om din kropp! ;)

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0