Kulturkrock! ;)

Idag när jag var och tränade träffade jag min vännina från Frankrike. Hon hade med sig sin vännina från Canada. Vi pratade lite om olika saker och kom in på hur de upplevde Sverige och svenska människor. Det var mycket intressant att få deras bild av hur det är att leva i Sverige och komma från ett annat land. Saker som jag inte ens tänker på och som de tycker är jätte konstigt eller annorlunda.

Vi kramar våra vänner (både män och kvinnor).
Vi tar i hand och hälsar om vi inte känner en person.
Vi kan bada bastu tillsammans med både män och kvinnor.
Vi duschar bredvid varandra i samma rum.
Vi skäms inte för att visa oss nakna inför andra männsikor av samma kön.
Vi är lite "tillknäppta" jämfört med en del andra länder

Listan kan göras lång men jag valde att ta upp en del saker.

Kul med kulturkrockar bara det inte innebär att någon känner sig obekväm.

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Linda

Ja, det är ibland lustigt hur hemmablind man kan bli ibland :)

Tack för tipset.. eftersom jag mår bra idag var det ju knappast stroke i alla fall ;)

2008-04-11 @ 23:19:56
URL: http://naughtyshawty.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0