Känner mig lite förvirrad och utanför

Nu sitter mina kollegor och fikar i lärarrummet och äter tårta.

De firar att de ska börja jobba 40 timmars arbetsvecka.

Jag har tackat nej till erbjudandet och känner inte att jag hör hemma där.

 

Är det fjantigt av mig?

 

Känner mig väldigt obekväm i situationen.

 

Hur hade du agerat?

 

Annars så ser jag en liten ljusning i förkylningen, fick dock en hostattack idag. :(

Är så less på att vara dålig så det är bara förnamnet.

 

I helgen ska vi begrava min farmor, hon var sjuk i lungcancer och i slutet la även hennes njurar av.

 

Har inte gråtit en enda droppe sedan hon dog för snart 1 månad sedan. Pratade med min pappa om saken och han kände likadant. Förmodligen beror det på att vi båda två tyckte att det var skönt för henne att få sin vila och att träffa farfar igen. Han dog ungefär ett år innan henne.

Fredagen kommer med all största sannolikhet att bli jättejobbig.
Det är ju aldrig särskillt roligt med begravningar.

 

Sen är det meningen att vi ska tillbringa resten av helgen i stugan och fixa inför sommaren.

Det ska bytas tak bl.a. och fixas och donas.

Ska ärligt erkänna att jag inte alls är upplagd för det.

 

Vi får väl se hur det blir?

 

Ha det bäst!

Tjing!

Hoppas att det eventuellt dimper ner en sådanhär
i min brevlåda vilken dag som helst! :D


Kommentarer
Postat av: krillan

har du inte en stegräknare?

Tycker inte du ska känna dig utanför! alla har rätt att tycka/känna som man vill.

2011-04-05 @ 18:40:25
URL: http://krillanitis.blogg.se/
Postat av: Pysselfarmor

Vet inte riktigt vad det handlar om.....har inte bakgrunden klar för mig. Men kan känna igen mig själv i situationen att ibland känner man sig utanför och förvirrad och det tror jag att alla upplever ibland - även de som alltid verkar vara med överallt.

2011-04-07 @ 22:14:51
URL: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0