Underbar helg hos H:s familj! :)


Svampkorgen efter en tur i skogen i Grimsmark! :D

I går vid två tiden åkte jag, H, A och M iväg med bilen till Grimsmark och H:s och A:s föräldrarhem. :)

Vi har haft en underbar helg där med underbara människor. :) Den värmen som finns i deras hem hittar man inte på många ställen. Jag är så glad att jag fick möjligheten att följa med dit i helgen.

Igår kväll åkte vi till Gumboda Hed för att fira "200 år av fred". Där var H med i sin mammas och pappas gospelkör Kör 09. I bandet spelade förutom H:s pappa och bror även min lärare L från Universitetet. :D Underbar musik och medryckande sång. :D

Idag har vi firat H och A som fyller år med en veckas mellanrum. God mat och tårta har stått på programmet. :)

Jag, H och A var även i skogen och plockade lingon och svamp. :)


Lärksopp                      Blandsvamp                Kantarell


Lingon                       Rensade kantareller       Rönnbär

Det blev 1,2 kilo rensade kantareller som ska torkas. Blandsvampen är förvälld och ska frysas. Av lingonen blir det nog sylt och rönnbären ska jag koka gelé på. :)

Naturen har så mycket underbart att ta hand om. :)

Fick även smaka något av det godaste jag någonsin smakat i hela mitt liv idag! :D Ett åkerbär! Snacka om smakexplosion i munnen! :) MUMS!!!!

Tack H med familj för en helt underbar helg där jag verkligen har laddat batterierna. En helg full av kärlek och underbara musikaliska och natur upplevelser. :D

Nu ska jag strax gå och sova!

Ha det bäst!

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Pia

Med ett leende på läpparna läser jag din blogg! Skönt att du har det så bra!!

Goa varma människor är guld värt,du vet energi föder energi! :))



Stor kram Pia

2009-09-07 @ 11:11:49
URL: http://gummanpiasblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0