Oj, vad tiden går men ändå inte. :S

Nu har jag haft sommarlov i ca 5 veckor. Känns skönt men jag känner att det vore bra om jag hade jobbat lite då kassan är skral nu i sommar. Har inte så mycket utgifter men det går ändå inte så bra ihop. :( Börjar ju inte skolan förrän den 31/8 så det är många veckor kvar.

Vädret den senaste veckan har varit under all kritik. :( Vi har haft algblomning vilket har inneburit att vi inte har kunnat bada. :( I och för sig har det inte varit någon direkt värme i luften så jag har inte direkt kännt för att bada. Sen har det blåst så mycket de senaste dagarna att vi inte har kunnat fiska med näten. :(

Då blir dagarna långa och man får hitta på annat. Igår var vi på marknad inne i Ronneby. De har varje år en marknad andra helgen i juli som heter Tossia Bonnadan! Mycket folk, karuseller och ganska många "knallar". Men jag tycker att det är ganska dåligt utbud på sakerna. :( Det är samma saker som de har säljt de senaste 20 åren. :( Jag kanske är gnällig men jag börjar tycka att det inte är mycket "nytt under solen" vad det gäller marknadsutbudet.

Innan vi gick på marknaden igår var vi och åt på Bergslagskrogen. Där hade de grillbuffé vilket smakade mycket bra. Tyvärr åt sönerna inte mycket så det kändes som om man "kastade pengarna i sjön". :( Det var min pappa som bjöd men det kändes ändå tråkigt. Eller det var nog därför det kändes jobbigt.

Idag har maken, min pappa mfl åkt till Tingsryd för att kolla på Trav. Så jag är själv med grabbarna. Ska ta och fixa lite lunch om en stund och sedan får vi se om vi ska inviga de nya fiskespöna som "morfar" köpte till grabbarna igår. :)


När vi var och metade här om dagen fick vi några små abborrar, man kan ju alltid hoppas på att det nappar idag oxå. :)

Hoppas att du har en bra dag!?

Ha det bäst!

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0