Fundering, undringar och konstateranden.

Idag är det den 13/1 2009 och det har alltså gått snart 13 dagar av det nya året. Alltså ca 1½ vecka.

Konstateranden
- Vi har bott här uppe i snart 5½ år (vi flyttade hit den 1/8 2003)
- Imorgon gör jag min sista praktik dag efter ca 7 veckor 19/11-14/1 (med uppehåll för Jul och Nyår och Trettonhelg)
- Om drygt 14 dagar har vi 6-årig bröllopsdag (1/2)
- Om ca 3 månader har jag varit tillsammans med min make i 9 år (12/4)
- 12 dagar efter årsdagen fyller maken 39 år (24/4)
- En månad senare fyller jag 36 år (27/5)
- Ca 3 veckor senare flyttar vi ner till Skåne (15/6)
- Om 1 år kommer jag nästan vara klar med min lärarutbildning som jag har ängnat de senaste 5½ åren till
  (gjorde ett studieuppehåll 2005 och var mammaledig) (16/1)
- I mitten av september fyller min äldste son 7 år och på Lucia fyller lillebror 5 år. (14/9 och 13/12)
- Innan det här året är slut vill jag väga under 80 kg

Funderingar och undringar

- Hur kommer det att kännas att flytta här ifrån efter så pass lång tid? Äldste sonen var bara 11 månader när vi kom hit.
  Jag har lärt känna jättmånga nya vänner och förälskat mig i staden. Tänk om vi inte får någon snö på vintern dit vi flyttar. 
  Hur blir det att flytta till en ny plats dit vi förmodligen inte känner någon och barnen kommer att få börja på nytt dagis och
  ny skola? Kommer min pappa att ställa upp med barnpassning som han "lovat"? Kommer vi att träffa våra nära och
  kära oftare?

- Hur kommer det att kännas att lämna min praktikplats som jag har haft så länge och där jag verkligen haft det jätte bra?
  Hur kommer det att vara att komma tillbaka till Universitetet igen?

- Vad ska vi göra på vår bröllopsdag? Kommer vi att kunna fira den överhuvudtaget? Vad ska jag ge min man i present?

- Vart har de senaste 9 åren tagit vägen? Innan min man var mitt längsta förhållande 8 månader. Hur kommer det sig att vi har lyckats hålla ihop i 9 år?

- Vad ska jag köpa till min man i födelsedagspresent? Vad skulle han vilja ha?

- Hur har jag hunnit bli så gammal? ;) Ska vi ha en kombinerad födelsedagsfest och utflyttningsfest?

- Ska jag fixa ihop en eller två loppisar och sälja de saker som vi inte vill ha eller behöver? Kommer jag att orka fixa det?

- Kommer jag att bli klar med utbildningen om 1 år? Kommer jag att känna mig redo att börja jobba? Kommer jag att bli
   en bra lärare? Kommer jag att hitta ett jobb där jag trivs?

- Hur kan det komma sig att jag redan har så stora barn? ;)

- Kommer jag att klara av att gå ner under 80 kilo och behålla vikten? Kommer jag att vara nöjd då?

Jag är medveten om att flera saker som jag funderar över och undrar över kommer att lösa sig av sig självt. Och att vissa av er som läser min blogg säkert tycker att det är triviala saker jag går och funderar över. Men för mig är de verkliga och det är skönt att ha fått ut dem ur huvudet. :)

Ni som vill får gärna ge mig tips och råd om olika saker. Det tar jag tacksamt emot, sen får jag väl se om jag gör som ni tycker eller inte. :P

Min dag idag har varit helt ok. Maken är tyvärr dålig idag, hoppas att han mår bättre imorgon.

Ha det bäst!

Tjing!

     
Bilderna är tagna vid Nydalasjön i somras. :)

Kommentarer
Postat av: Pia

God afton kära vän!



Du och din man är precis ett år yngre än vad jag och min man är! Vi har varit i hop i 17 år i år,gifta i 16 år i sommar...så ja vart tar åren vägen? som min kompis sa-det är kärlek det!! :)



Känner igen många av dina tankar,jag vet av erfarenhet att barn har lätt för att anpassa sig,det kanske tar en tid men kommer att gå jätte bra! Bättre att flyta nu innan de är större tror jag.



Tycker inte alls det är triviala saker du tar upp,det är väl jätte bra att man funderar och "luftar" sig,bara det kan kännas som en lösning om du förstår vad jag menar?!



Dina mål känns realistiska tycker jag och du har goda chanser att lyckas!



Här är det färdig packat,nu ser jag på bygglov på tv...snart kommer min P,han är saknad!



Kram till dig,ha det gott//Pia









2009-01-13 @ 20:22:07
URL: http://gummanpiasblogg.blogspot.com/
Postat av: Filibabba

haha, vilket sammanträffande! 2 ålidhemmare! världen är liten ibland! :)

2009-01-13 @ 20:28:43
URL: http://filibabba.blogg.se/
Postat av: Helena

Gumman!



Umeå och vi sm bor här försvinner inte! Däremot kanske vi flyttar på oss lite...



Denna utbildningen ger dej en chans till vänner över hela Sverige, det är ju fantastiskt!!



Skulle ni sakna Umeå och allt skiter sej där nere så kan ni ju flytta upp igen vetja! Fast ag tror det blir bra i Skåne...



Sen vet jag att du fixar allt bara du bestämmer dej för att det ska gå!



Stor kram!!

2009-01-14 @ 08:45:29
URL: http://tjolebompan.blogg.se/
Postat av: Sofia

Tycker inte man ska fundera så mycket, du skriver ju själv att sakerna antagligen kommer lösa sig av sig själva och det har du säkert rätt i. Jag tänker alltid på att man inte skapa sig problem utan vara glad över det FÅTAL man redan har om du förstår hur jag menar. Ta inte ut elände i förskott. När du gått ner till 80 kg, DÅ tar du itu med att lösa gåtan hur du ska hållas där. =)

2009-01-14 @ 22:09:23
URL: http://halsowannabe.blogg.se/
Postat av: Helena

Sjlvklart ska vi ta hand om ej i höst! vAD TRODDE DU LIKSOM? :p

2009-01-15 @ 10:39:54
URL: http://tjolebompan.blogg.se/
Postat av: Annika

Tack så mycket för alla fina kommentarer. Känns redan lite bättre. :) Skönt att veta att man har vänner som tror på en. Känner att jag behöver det just nu. Puss och kram till er alla! :D

2009-01-15 @ 15:26:12
URL: http://gabulfota.blogg.se/
Postat av: Marcus

Givetvis ska vi ta hand om dig.. Gör inte Helena det så gör jag det på mitt sätt.. Du behöver inte vara rädd.. ;)

2009-01-15 @ 18:16:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0