Livet blir verkligen vad man gör det till! ;)

Jag har i "läxa" från min "pyskolog" att skriva en positiv dagbok.

Det funkar så att jag ska innan jag somnar varje kväll skriva ner positiva saker
som har hänt under dagen. Jag får inte skriva något negativt.

Känner att det är jättebra, jag ser vad jag har gjort
och ser det positiva istället för det negativa.

I helgen har jag fått en hel del gjort men helgen känns ändå för kort som vanligt.


Den här veckan har jag utvecklingssamtal med mina mentorselever.
Är ganska nervös inför samtalen. :/

Det är ju första gången som jag ska ha samtal med föräldrar och barn.


Men som en av mina kollegor sa, "det kommer säkert gå bra!"


Har bara undervisning tills kl 13.00 måndag-torsdag den här veckan.

Samtalen har jag lagt från 14.30 och 15.45. Har dock ett samtal imorgon kl 13.00.


Känns skönt med tanke på att då har jag möjlighet att förbereda mig både mentalt
och har möjlighet att läsa igenom det som jag vill säga innan samtalet.


Hoppas att du har en bra höst!

Det har jag!

Njuter verkligen av vädret i fulla drag! :D


Ha det bäst!

Tjing!



Känns som en ganska höstig melodi! :)
Vi hade den som postludium på vårt bröllop! :D


Kommentarer
Postat av: Krillan

Låter intressant med positiv dagbok :) Hoppas vi får ta del av lite :D Puss

2010-10-18 @ 12:44:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0