Ny dag, nya utmaningar! ;)

Idag ska vi åka in till Lund och träffa mamma, hennes fru och min lillasyster! :)

Det blir först jordgubbar med mjölk till lunch. :)

Sen ska vi grilla i kväll!

Mamma har köpt en pool!

LÄNGTAR!!!!

Varmt idag men det blåser en del vilket är skönt! :)

Gjorde pizza igår till middag!

Hade inga krossade tomater, tomatpure, ketchup eller
någonting innehållande tomater hemma. :/

Men jag hade ost, skinka, vitlökssalami och Örtagårdsblandning
från Borgeby Kryddgård.

Örtagårdblandningen innehåller: Basilika, salvia, rosmarin, körvel,
kyndel, paprika, svartpeppar, senap, lök, persilja och oregano.

Receptet till degen har jag "lånat" av Leila.

1 paket jäst (50g)

2 tsk socker

1 tsk salt

½ dl olja

3 dl ljummet vatten (ca 37 grader)

7 dl vetemjöl special

När degen är blandad ska den jäsa i 25 minuter.


Började med att kavla ut degen. Jag brukar låta den vila i 10 minuter på plåten.
Sen la jag på skinka på den ena pizzan
och salami på den andra.
Strödde över örtblaningen och avlsutatde med 10% riven ost.

Bakade pizzan i mitten av ugnen på 225 grader i ca 12 minuter.


Lite annorlunda men väldigt gott! :)

Hoppas att du får en bra dag!

Ha det bäst!

Tjing!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0