Gelékokning och svamptorkning! ;)


Rönnbären i kastrullen  Kokta rönnbär      Silning av rönnbären


Kantareller på tork!

Jag håller på och kokar rönnbärsgelé. :) Gjorde dock ett misstag och kramade ur den sista saften ur silduken vilket gjorde att saften blev grummlig så jag fick sila den igen. :(

Men nu ska jag snart koka saften och tillsätta socker. Sen ska jag hälla gelén på burkar. Bilder kommer senare. ;)

Har idag firat H:s födelsedag. Hon hade bakat en underbar födelsedagstårta. :)

Hoppas att du har haft en bra dag!

Ha det bäst!

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Pia

Känns så hemtrevligt när man tittar in hos dig!



Kram fina du

2009-09-11 @ 08:33:28
URL: http://gummanpiasblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0