Helgens planer! :D

Trappan i lobbyn på Hotell Plaza där jag och maken ska bo i helgen! :)

 

Nu är maken på väg upp till mig! :D Han ringde lite innan 21 och sa att han hade börjat sin resa! :)

I morgon efter 14 checkar vi in på hotellet. På kvällen har jag tänkt att vi ska gå och lyssna på några kompisar till mig som har en konsert! :D

På lördag kväll tänkte jag att vi skulle gå och äta på Operan där de har en buffé som har följande:

 

Kalla rätter
Sparris med hackad lufttorkad skinka
Pastasallad med soltorkad tomat och pesto
Tomatsallad med mozzarella och oliver toppas med färsk basilika
Italiensk sallad med honungsmelon och cesewnötter
Marinerade grillade champinjoner med hyvlad parmensan

Varmarätter
Regnbåge med vitvinskokta blåmusslor
Pestogrillad fläskytterfilé
Cannelloni med spenatsås toppas med parmensan (veg)
Potatis klyftor

Såser
Tzatziki
Vitlökschili bearnaise
Skagenröra

Visst låter det som om man skulle kunna sitta och njuta några timmar med så god mat!?
Sist vi var där och åt var vi mycket nöjda med både servicen och maten! :)

Vi äter våra frukostar på hotellet! :)


En bild från hotellets hemsida på bröd från frukosten! :)
De har haft KRAVmärkt frukost sedan 2001. :D


Jag tror att jag kommer att ha en helt fantastisk helg! Jag hoppas att du oxå kommer att få det!

Ha det bäst!

Tjing!

 



Kommentarer
Postat av: Maria T

Hoppas helgen blir - hmmmm - trevlig med mycket underhållning. Hittar inte rätt ord som är barntilltåtet på bloggen! :) Har du KRAV-märkt maken? :) :) :) :)

2009-10-23 @ 07:17:05
URL: http://blogg.tauson.net
Postat av: Pia

Underbart är allt jag får fram!

Ni är så värda detta!



Kram

2009-10-23 @ 07:58:03
URL: http://gummanpiasblogg.blogspot.com/
Postat av: Tuva

ÅÅÅ Hoppas ni får en helt underbar helg!

De låter lite lurt att vi kanske ses i kväll ;)

2009-10-23 @ 09:14:35
Postat av: Helena

ååååå!! Ni hade det säkert helt underbart!!

2009-10-26 @ 08:38:39
URL: http://tjolebompan.blogg.se/
Postat av: Pia

God Måndags Morgon!

Hoppas er helg var underbar och att du nu kunnat ladda batterierna för den tiden som är kvar tills ni ses igen och du får träffa dina underabara pojkar!



Kram Pia

2009-10-26 @ 08:59:34
URL: http://gummanpiasblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0