För - och nackdelar med att jobba helg!

+  Man jobbar alltså kan man inte göra av med så mycket pengar samtidigt som man tjänar nya  pengar. 

-  Man sover bort större delen av helgen den tiden då man inte jobbar. :(

+  Man får OB-tillägg när man jobbar helg! :)

-  Man känner sig oerhört associal om någon frågar om man vill hitta på något! :(

+  Man blir bjuden på äppelkaka som ens kollega har bakat! :)

-  Man känner en viss avundsjuka mot alla andra som är lediga! :(

+  Har man inga planer för helgen så vet man vad man ska göra! ;)

-  Man är trött på måndag morgon eftersom man har jobbat hela helgen! :(

+  Man har kanske möjlighet att unna sig något när man känner att man har lite mer pengar! ;)




Jag ska gå till butiken i Malmö när jag kommer ner i höst! :D

Allt har sina för - och nackdelar och det är bara att göra det bästa av situationen!

Jag önskar att veckorna fram över ska gå med en rasande fart så att jag snart kommer att få träffa maken och sönerna igen! Längtar så det börjar göra ont inuti! :(

Jag känner faktiskt att tiden isär har varit väldigt nyttig för mig och jag tror även att den är nyttig för min man. Även om det är tufft att vara ifrån varandra så kan man lära sig mycket av att vara isär.

Vi har varit tillsammans i snart 10 år och den 1/2 2010 har vi varit gifta i 7 år. Jag känner att jag ibland tar min man för given och jag känner att han gör likadant. Inte för att man egentligen gör det utan för att hela livet har  blivit en enda lång vardag! :/ Man är så van vid att den andre finns vid ens sida att man inte ens reflekterar över att man kanske i vissa fall glömmer bort varandra som man och hustru.

Det är viktigt att vissa uppskattning till sina nära och kära!!!

Berätta för dem du älskar att du gör det!

Jag älskar dig M av hela mitt hjärta! <3

Hoppas att du har haft en bra helg och att ditt söndagsväder har varit bättre än mitt!?
Här har det regnat i stort sett hela dagen! :(

Ha det bäst!

Tjing!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0