Upp som en sol ner som en pannkaka :S

Varför ska jag känna såhär? :( I morse var det sol, klarblå himmel - 10 grader och helt underbart. Nu i eftermiddag/kväll har det varit plusgrader, regn och mulet. :( Och som följd av detta mår jag inte bra alls. Tror att jag känner av väderspänningarna som blir när det skiftar från högtryck till lågtryck.

Så istället för att fara på Iksu och träna gick jag hem och sov istället. :(

När jag skulle hämta grabbarna på dagis och fritids gick jag först till Biblioteket för att "beställa" lite böcker som jag hade kollat ut igår. Böcker om hur man lär sig spela blockflöjt. Jag har ju en Sopranino (liten blockflöjt) och jag skulle vilja lära mig att spela på den. Så nu tänker jag göra ett försök att lära mig själv. :) Utanför bibblan såg jag en översnöad cykel och tyckte att det var ganska kul att någon hade glömt sin cykel där och att den var helt översnöad. När jag tittade lite närmare upptäckte jag att det var min cykel. :p


Min stackars översnöade lilla "Malin". ;)


Snacka om att vara tankspridd. He, he! Använder ju inte cykeln så mycket nu på vintern men jag använde den i förra veckan då jag tydligen glömde den utanför bibblan. He, he!

Nu i kväll har jag lagat lite mat. Det blev en "hederlig" korvgryta. Kändes lite som att koka soppa på en spik. ;) Tyckte inte att jag hade i så mycket saker men det blev en jättestor gryta med mat. :)

Korvgryta
600g falukorv, eller annan korv eller fisk
6 stora potatisar
1 gul lök
2 morötter
2 små palsternackor
3 stora färska champinjoner
1 stånd broccoli
3 vitkålsblad
1 liten bit suzhini
3 lagerblad
10-15 kryddpepparkorn
3 buljontärningar

Det var vad jag hade hemma och hade i min korvgryta. Självklart kan man variera och ta bort och lägga till lite vad man tycker om och har hemma.
Jag delade och skalade morötter, palsternackor, lök och potatis och delade de i ungefär lika stora bitar. Rensade champinjonerna och delade dem, delade suzhinin, vitkålsbladen och broccolin i lagom stora bitar. Kokade upp 1,7 liter vatten (det är så mycket som min vattenkokare rymmer) och hällde det över grönsakerna. Tillsatte lagerblad, kryddpeppar och buljontärningarna och lät allt koka upp. När det hade kokat i ungefär 5 minuter lade jag ner falukorven som jag hade delat i lagom stora bitar. Sedan lät jag det koka upp igen och lät det koka i ungefär 5 minuter till. Känn efter med en sticka så att allt är genomkokt och red sedan av med lite maizenamjöl och vatten.


Min egen korvgryta!

Till korvgrytan hade vi knäckebröd, smör och ost!

Smaklig spis! ;)

Ha det bäst!

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Pia

Hej igen!

Först måste jag säga att vi har ätit just precis samma sak som er!!! Brukar aldrig gör sån mat,varför vet jag ej för det är super gott ju! Konstigt sammanträffande!!



Sen måste jag oxå säga att min dag var ungefär som din,började bra men slutade med att jag med känner mig låg,har haft ett prakt gräl med min dotter,sög musten ur mig...



Däremot har jag INTE glömt min cykel på bibban...hehe sorry men det var så gulligt på ngt vis :)

Hoppas morgon dagen blir bättre för oss båda!

Nu ska jag krypa ner i sängen och dra täcket över huvudet...hörs i morgon,kram

2009-03-04 @ 19:53:57
URL: http://gummanpiasblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0