Att bli inspirerad! :)

Man kan bli inspirerad av mycket. Idag var jag, min klasskompis K och en av våra lärare på studiebesök på en skola utanför stan och kollade när de repeterade en musikal som de har premiär med nästa måndag. Det var niorna på två olika skolor som hade ett samarbete. Jag blev mycket positivt överraskad över hur duktiga de var. Storyn hade de själva kommit på och de flesta låtarna som var med hade de tagit kända moderna melodier och bara ändrat texten.

Pratade med några av lärarna som var involverade och frågade hur de jobbade med projektet och hur de lyckades få ihop det rent "schematekniskt"? (oj vad jag låter som en lärare nu) :p. Han berättade att det hela hade börjat som ett tillval som de jobbat med X antal eftermiddagar i veckan men den här sista veckan så övade de hela dagarna.

Jag kände en sådan härlig energi hos ungdomarna och deras lärare och jag ser verkligen fram emot att göra något liknande när jag själv kommer ut och börjar jobba.

Det som var lite tråkigt var att resten av klassen inte tog sig tid och följde med och kollade. Men det är deras förlust och inte min! :p

Ha en skön kväll! Efter gårdagens natt ska jag gå och lägga mig tidigt i kväll.

Ha det bäst!

Tjing!


Nu börjar den väldigt vackra och speciella årstiden här uppe som kallas vårvinter! :) Cyklade till skolan idag i solskenet! :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh vad härligt det låter!! Synd att det inte var fler som ville bli inspirerade!! Men som sagt deras förlust!



Hoppas din natt var bra,min var hemsk....

Nu laddar jag inför tandläkaren,suck & blä...



Har ni sol i dag med?



Kram Pia

2009-03-18 @ 08:26:26
Postat av: krillan

bra musikal. Det var kul att se :)

2009-03-18 @ 08:37:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0