Att ta tillvara på vad naturen har att ge...

...är något jag har fått i arv. Idag var jag och familjen och hälsade på min kusin R och hans familj inne i Ronneby. Vi var där för att kolla på lite möbler som de inte ville ha längre. I deras trädgård fanns en krusbärsbuske som var överfull med underbara röda krusbär. Jag plockade så mycket jag orkade och tog med mig till stugan. Var även förbi min farmor och gav henne lite krusbär. När jag berättade för henne att min kusin med familj inte ville ta tillvara krusbären sa hon: "Hur kan man inte ta tillvara det som naturen har att ge?" Det var som om jag själv hade sagt det. :) Min väninna H sa även här om dagen: "Det är så underbart att ta tillvara det som naturen har att ge!" Jag har den senaste veckan gjort fläderblomssaft, plockat blåbär, körsbär och hallon och idag plockade jag krusbär.  :D Så nu har jag stoppat alla bären i frysen så jag har dem där när jag vill använda dem i höst!

Hoppas att du har haft en bra dag!?

Vi har även varit på marknad i Tinsryd. Där gick vi runt och köpte lite saker bla. kryddor till både mat, snaps och likör.

Maken och jag ska natta barnen nu och sen ska vi ta och köra ut och lägga ett nät. :)

Ha det bäst!

Tjing!


På fredag får vi flytta in i huset! :D

Kommentarer
Postat av: Pia

Bra livsfilosfi!

Blev det någon fisk?

Så ni flyttar in på fredag,måste kännas underbart??!!

Är Så glad för din skull!!



Kram kram :)

2009-07-28 @ 12:42:11
URL: http://gummanpiasblogg.blogspot.com/
Postat av: Sofia

Åh så roligt för er! =)

2009-07-28 @ 20:28:06
URL: http://halsowannabe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0