Önskar att livet vore enklare...

...men om det vore det skulle man nog inte uppskatta vissa saker lika mycket. ;)

Idag är en ny dag och med de kommer nya utmaningar. :S Just nu är jag förkyld och jag önskar att jag kunde få bli frisk igen så att jag kunde komma igång med min träning igen.

Jag har verkligen inte gjort något vettig sedan mitt "jullov" började den 19 december. Det innebär i sin tur att jag har några hektiska dagar framför mig innan jag ska tillbaka på min praktik igen den 8/1. Sen innan skolan börjar igen den 15/1 ska jag ha skrivit en praktikrapport och gjort ett gruppsamtal med utgångspunkt ifrån en bok som jag inte har läst. :S

Insåg igår att om ca 1 år ska jag vara färdig med allt. Då kommer jag förhoppningsvis kunna ta ut min lärarexamen som Gymnasielärare i Textilslöjd och Musik. Känns väldigt skrämmande just nu och jag känner mig verkligen inte redo att möta "verkligheten". :S Kommer jag någonsin att känna mig redo?

Att vara lärare är ett så oerhört komplex yrke och den ena dan är inte den andra lik. Det är det som både skrämmer mig och gör att jag känner att jag har valt rätt bana för mitt fortsatta yrkesverksamma liv. Jag hoppas bara att jag kommer att räcka till och att mina kunskaper är tillräckliga.

Något som jag verkligen ser fram emot är att jag förmodligen kommer att åka till Nya Zeland under höstterminen 2009. Jag håller på att ordna så att jag ska få göra en 4 veckor lång praktik där. :D

Annars så är allt som vanligt. Och på måndag 5/1 är vi tillbaka i vardagen igen då sönerna ska börja på dagis och fritids igen efter jullovet.

Vintern har verkligen kommit hit till oss nu. På termometern idag kan jag läsa att den visar -12 grader. Eftersom den sitter på vår balkong mot en innervägg skulle jag tro att det är ytterliggare några grader kallare. Tror inte att det blir någon skridskoåkning idag tyvärr. :(

Ha en bra dag!

Tjing!


Naturen är underbar ibland :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0