Jaha, då var det tillbaka till vardagen igen :S

Efter några dagars "ledigt" är det dax att gå tillbaka till vardagen igen. Eller snarare gå tillbaka till att ha vanliga lektioner. :) Efter två veckors Internationell kurs och fem veckors Estetisk kommunikation är det åter dax att läsa Musik III. Och schemat ser mycket intressant ut. :)

Några axplock från det är:

  • Sång varje fredag de närmaste 6 veckorna :D
  • PRIK (Praktisk Instrument Kunskap) i trummor, bas och munspel :)
  • Gitarr lektioner några gånger under våren
  • Nya perspektiv på musikens histora - Hur ska det låta - Nya tider, ny musik, - Klassisk musik, El och inspelningar - Dansmusik
  • Cubase, arrangering
  • Musikal sammarbetsprojekt :)
  • Musikteori

Det är ett preliminärt schema så vi får väl se hur mycket som eventuellt kommer att ändras. Inte så mycket hoppas jag.
Vi kommer under våren att ha en musikteoritenta och en musikhistorietenta. :S

Så nu vet ni vad min vår kommer att innehålla. Förutom det som jag nämnt kommer vi att ha en konsert i början på juni som vi kommer att öva inför under de sista 3 veckorna av terminen. :)

Jag ser fram emot en ny termin och hoppas att jag kommer att lära mig mycket nyttigt som jag kommer att ha nytta av i mitt blivande jobb som lärare.

Vågen i morse var inte kul alls. Den visade 85.8, + igen, åt i och för sig väldigt sent igår då vi åt tidig middag och jag inte gick och la mig förrän ca 00.45. Kanske väger mig imorgon igen för att få ett mer rättvist resultat.

Ha en bra dag!

Tjing!


Idag är det kallt igen. Ungefär - 10 skulle jag tro.

Kommentarer
Postat av: Helena

Hur går det med gitarrspelandet då? Håller du dej till en timme om dagen?

2009-02-26 @ 16:05:27
URL: http://tjolebompan.blogg.se/
Postat av: Pia

Vad kul med en kurs som man känner sig nöjd & förväntansfull över! Det är bra för själen tror jag!



Vad kall ni har...här är det 5+ grader och solen har varit framme en stund,liten regn skvätt kom det dock förut men det känns som vår.



Jag kommer gärna och pysslar hos dig! :) Älskar sånt,har fortsatt mitt pysslande lite i dag,se bild i min blogg!



Kram på dig vännen

2009-02-26 @ 16:08:46
URL: http://gummanpiasblogg.blogspot.com/
Postat av: Sofia

Jag fick också plus idag.

2009-02-26 @ 18:17:04
URL: http://halsowannabe.blogg.se/
Postat av: Pia

Tittar in en sväng innan jag ska nanna kudden,blev det hemma gjord Pizza? Vi käkade Tacos och ungarna jublade!



Kram och god natt

2009-02-26 @ 22:14:28
URL: http://gummanpiasblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0