Jag är inspirerad :)

Jag bara älskar den här kursen som jag läser just nu. :D

För er som har sett "Så som i himmelen" kan jag bara säga att jag har haft ett "halleluja moment" idag. :) Vi har haft körsång med Dagmar Gatz idag. Och jag kan bara säga en sak, hon är helt underbar! :D

Vi fick sjunga tre sånger idag. A Clare Benediction, El Haderech och Calypso Gloria. Den första är på engelska, den andra på hebreiska och den sista på latin.

Vi är nio stycken i min klass och vi var bara 2 som var med och sjöng i kväll. Jag tror inte att de inser vad de missade. Jag gick på små rosa moln efteråt. ;)

Dagmar Gatz är en erkänd körledare och kördirigent och det var ett privilegium att få sjung tillsammans med henne. :) Jag fick så många idéer för hur jag ska göra i mitt blivande yrke som musiklärare och körledare. Tack Dagmar! :)

Jag är supertrött och tror att jag ska gå och lägga mig snart.

Ha det bäst!

Tjing!


Vackert! :)

Kommentarer
Postat av: Helena

Coolt!! Synd att inte resten av klassen engagerar sej, men hey, mer till dej ju :P

2009-02-11 @ 09:03:25
URL: http://tjolebompan.blogg.se/
Postat av: Pia

Vad roligt! Jag kan inte sjunga,inte ta en ton jo men en falsk ton i såfall :) :) .)

Men jag är så avundsjuk på alla som kan sjunga!!

Har ni fortfarnade mycket snö? Kallt?

Hoppas din dag i dag varit/är lika bra som i går!



Kram på dig!//Pia

2009-02-11 @ 12:28:22
URL: http://gummanpiasblogg.blogspot.com/
Postat av: Pia

Japp du är absolut en av dem som ger mig energi!!! Och det är jag så tacksam för! Tack kära du!

Jag ser oxå fram emot sommaren,vi får till en träff!!



Burr vad kallt ni har! Här är det runt nollan nu och det är kallt nog för min kropp.



Kram igen

2009-02-11 @ 13:49:49
URL: http://gummanpiasblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0