Hejsan hoppasan vad mycket gräs jag har klippt idag! :)

  

Har varit ute med gräsklipparen idag igen! :) Skulle tro att jag har klippt närmare 2000 kvm. :) Så jag har fått min motion idag. :)

Vad blir det om man tar 3 morötter, en klyfta vitkål, ½ gul lök, 1 dl matlagningsgrädde, 1 dl apelsinjuice, saften av en ½ citron, 2 grönsaksbuljongtärningar, lite smör, 1 vitlöksklyfta, salt och peppar och 8 dl vatten?? Jo, det blir en morotsoppa! :P

Fräs råriva morötter, strimlad vitkål och hackad lök och vitlök i lite smör i en kastrull. Tillsätt vatten och buljongtärningar. Låt alltsammans koka minst 10 min. Mosa vitkålen och morötterna eller mixa soppan i en mixer. Smaksätt med salt, peppar, apelsinjuice och citronjuice. Tillsätt även grädden. Låt allt koka upp och red av med lite maizenamjöl om du tycker att soppan blir för tunn.

Bjud soppan med ett gott bröd!



Smaklig spis!

Har även tvättat två maskiner idag varav den ena ska hängas upp.

Hoppas att du har en bra dag!?

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Anonym

men vad hade du för bröd till då? ;)

2009-08-17 @ 19:04:01
Postat av: Pia

Mums vad smarrigt!



Shiit vad du fixar,det verkar som att du trivs som fisken i vattnet i nya huset?!Kul!



Önskar dig en fin dag min vän!

2009-08-18 @ 08:51:37
URL: http://gummanpiasblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0